Twitter country Manager Marc de Vries ‘Gastdocent van het Jaar’ CE Digital Business Concepts

Marc de Vries, country manager van Twitter Benelux is ‘Gastdocent van het Jaar’ van de opleiding CE Digital Business Concepts (CE DBC) van Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg. De Vries is door de opleiding gevraagd vanwege zijn aansprekende carrière binnen diverse internet ondernemingen.
Marc de Vries is vanaf augustus 2013 country manager van Twitter Benelux. Zijn groeiende team richt zich voornamelijk op sales, marketing en partnerships en adviseert organisaties in de Benelux over de optimale inzet van Twitter en de beschikbare campagne-instrumenten. Marc was in 1997 mede-oprichter van Monsterboard.nl en werkte daar tien jaar in diverse Europese functies. Hij was als directeur van Hyves verantwoordelijk voor de groei van de organisatie van vijftien naar honderdvijftig medewerkers. Na de overname van Hyves door de Telegraaf Media Group (TMG) was Marc verantwoordelijk voor het totale digitale media portfolio van TMG en lid van het Executive Committee.
Avonturen
CE DBC-opleidingscoördinator Rick van de Ven is blij met de toezegging van Marc de Vries om gastcolleges te verzorgen aan de studenten: ‘Marc ziet al sinds de jaren negentig kansen in internet. Hij heeft zeer aansprekende bedrijven op poten gezet en/of er de strategie bepaald. Ik ben ervan overtuigd dat het voor studenten enorm interessant is om te horen over zijn avonturen in het bedrijfsleven.’
Het verschil maken
Marc de Vries vindt het een eer om als Gastdocent van het Jaar colleges te mogen geven bij de studie CE Digital Business Concepts. ‘Twitter ondersteunt het digitale ondernemerschap van harte en wil dit waar mogelijk verder stimuleren. De studenten van deze opleiding kunnen een belangrijke rol spelen in de verdere groei van creatieve bedrijven over de hele wereld. Steeds vaker blijkt de mix van creatieve digitale productontwikkeling en commercie blijvend concurrentievoordeel op te leveren. De studenten CE Digital Business Concepts kunnen in de toekomst het verschil maken.’
Gastdocent van het Jaar
De opleiding Digital Business Concepts werkt jaarlijks samen met spraakmakende gastdocenten die vanuit hun vakgebied studenten kunnen inspireren met hun visie op de branche. Eerder waren Danny Mekić en Oscar Kneppers als ‘Gastdocent van het Jaar’ verbonden aan de opleiding. Digital Business Concepts is een differentiatie van de Bachelor Commerciële Economie en leidt op tot de graad Bachelor of Business Administration. De opleiding bestaat uit een combinatie van creativiteit, ondernemerschap, commercie en media & technologie. De studenten leren digitale concepten te ontwerpen, de creatie van nieuwe producten en diensten te begeleiden en de onderliggende verdienmodellen te ontwikkelen.
Het eerste gastcollege van Marc de Vries is op 13 oktober bij Fontys Academy for Creative Industries in Tilburg.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.