Geplaatst door Unique

Unique gaat discriminatie tegen met de week van het anonieme cv

Almere, 17 oktober 2018 – Hr-dienstverlener Unique organiseert van 29 oktober tot 2 november de week van het anonieme cv. Tijdens deze week gaan alle Unique-consultants met alleen anonieme cv’s op pad. Documenten zonder persoonsgegevens en jaartallen. De lezer kan daardoor niet achterhalen hoe oud iemand is of wat zijn geslacht of afkomst is. Alleen talent, drijfveren en dat wat iemand bijzonder maakt doen er toe tijdens de week van het anonieme cv. Geslacht of afkomst bepalen niet wat iemands dromen en ambities zijn. De week is onderdeel van het 26-wekenplan van Unique, met als thema ‘gelijke kansen voor iedereen’.

Vacaturewedstrijd
Naast de week van het anonieme cv organiseert Unique ook een vacaturewedstrijd. Dit is een interne wedstrijd, waarbij consultants strijden om wie de meest neutrale vacature schrijft. Lucienne Gena, expert inclusief werkgeverschap en discriminatiedeskundige, opent de wedstrijd en maakt deel uit van de jury. Voordat de deelnemers in de pen klimmen, krijgen zij ook nog een workshop vacatures schrijven. De winnaar gaat met de Gelijke Kansen Bokaal naar huis.

Marion van Happen, algemeen directeur bij Unique: “Discriminatie is een hardnekkig maatschappelijk probleem dat we niet zelf kunnen oplossen. Wel kunnen we een bijdrage leveren aan organisaties die een afspiegeling willen zijn van de samenleving. Gelijke kansen voor iedereen, de gedachte achter het 26-wekenplan tegen discriminatie en voor inclusiviteit, is niet nieuw binnen onze organisatie. Het is zelfs vanzelfsprekend. Nu is het de hoogste tijd om dat met de wereld te delen. Het plan is er om kandidaten, opdrachtgevers en de wereld daarbuiten te laten zien wat we doen, hoe we dat doen en bij wie we dat doen. Naming & faming dus. Op die manier inspireren we anderen om hetzelfde te doen. Zo vinden we de arbeidsmarkt opnieuw uit.”

——

Over Unique
Al ruim 45 jaar is Unique hr-dienstverlener met oog voor het talent van mensen. Unique bemiddelt flexibel en vast personeel, geeft advies en leidt op. Met als doel een omgeving waarin kandidaten en organisaties succesvol zijn en blijven. Unique ontwikkelt talent en weet waar talent het beste tot recht komt. Want bevlogen unieke mensen tillen organisaties naar een hoger niveau. Iedere dag.

Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl en op https://peoplebusiness.nl/