Industry Wire

Geplaatst door Upsiders

Upsiders verwelkomt Serge van Marion als Brand Strategy Director

‘De verhoudingen tussen merken en hun creatieve agencies veranderen razendsnel; wij brengen maatschappelijke merken dichter bij hun basis.’

Merkpositioneringsbureau Upsiders heeft Serge van Marion aangesteld als Brand Strategy Director. Van Marion komt van social en videocontent-bureau Yune waar hij Creative Director was.

Upsiders creëert en adviseert ‘leading brands’. Het bureau werkt nauw samen met content- en creatieve bureaus voor de campagnematige uitwerking van merkconcepten. Met de nieuwe functie binnen het bureau wordt de focus nog meer gelegd op strategische merkpositionering én merkontwikkeling.

Frank Roos, directeur en oprichter van Upsiders: ‘Serge heeft de afgelopen jaren als Creative Director echt gebouwd aan duurzaam succesvolle merken die authentiek én vernieuwend zijn. Zijn vermogen om (merk)verhalen te ontwikkelen is zo sterk, dat ik denk dat we hiermee nog meer merken leading kunnen maken in hun tak van sport. Merken die bijdragen en een rol hebben in de markt en maatschappij. Ik ben geweldig blij voor onze klanten en relaties dat hij ons team komt versterken.’

Voor Van Marion, die eerder bij Merkle en Emakina werkte, is de nieuwe functie een logische stap. Van Marion: ‘De traditionele verhoudingen tussen merken en hun creatieve agencies veranderen razendsnel. Merken zijn mondiger, zetten inhouse agencies op en je ziet creatieve agencies worstelen met de dynamiek die social & AI teweeg hebben gebracht. Upsiders brengt merken dichter bij hun basis; de merkessentie. Zowel strategisch als creatief gezien is dat waar mijn hart sneller van gaat kloppen: sterke merken bouwen en authentieke merkverhalen vertellen. En daarmee de basis leggen voor impactvolle campagnes.’

Upsiders werkt voor maatschappelijke merken en zakelijke dienstverleners. Van gemeente Rotterdam tot vastgoedontwikkelaars en organisaties in onderwijs, zorg, industrie en haven.  Het bureau heeft in Rotterdam een vast team van merkstrategen, communicatie-adviseurs, copywriters en social media specialisten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht