Geplaatst door Vakantieadressen.nl

Vakantieadressen.nl signaleert flinke groei in groepenmarkt!

Waar groepen tijdens de eerste kennismaking met het COVID-19 virus massaal annuleerden lijkt perspectief het nu te winnen. Er wordt op Vakantieadressen.nl volop geboekt en geïnformeerd naar de mogelijkheden. Het aantal boekingen dat in maart 2021 geplaatst is ligt zelfs 32% hoger dan het aantal boekingen in diezelfde maand in 2019! Een helder signaal: de vakantiegast kan niet wachten om er weer tussenuit te gaan.

Vakantieadressen.nl, marktleider in de verhuur van groepsaccommodaties in Nederland, ziet in de statistieken een duidelijke toename van het aantal boekingen over de afgelopen maanden. ‘’Sinds januari stijgt het gemiddelde aantal boekingen per week aanzienlijk. Met name voor de periode vanaf half mei worden veel vakanties met groepen gepland’’ aldus Ton Grooters, CEO Vakantieadressen.nl. Dat biedt niet alleen voor vakantiegasten perspectief, maar ook voor verhuurders. Sinds maart 2020 werden zij geconfronteerd met annuleringen en verplaatsingen. Een afzwakking van het aantal besmettingen in juni 2020 gaf hoop, maar in september zakte de markt opnieuw in.

Tussentijdse oplossingen
Grooters: ‘’Voor veel accommodatie-eigenaren staat het water aan de lippen. We doen er daarom alles aan om mee te denken en met (tijdelijke) oplossingen te komen’’. Veel van de ruim 650 grote vakantiehuizen zijn om die reden t/m mei te boeken voor kleinere groepen. Op die manier kunnen gezinnen en huishoudens gebruik maken van de vaak luxe verblijven die op het platform worden aangeboden.

Creatieve ideeën
Niet alleen accommodatie-eigenaren en het platform denken actief mee aan oplossingen, ook vakantiegasten doen er alles aan om de verhuurder te overtuigen dat een vakantie veilig kan zijn. ‘We laten ons allemaal vooraf testen!’ en ‘We houden afstand in de accommodatie’ – zijn veel gehoorde uitspraken. In de praktijk blijft het lastig om te doen wat juist is. ‘’Enerzijds wil je graag de mogelijkheden bieden, anderzijds wil je bijdragen aan de bestrijding van het virus en je aan de richtlijnen houden’’, aldus één van de aangesloten accommodatie-eigenaren.

Perspectief
In een enquête onder 250 potentiële vakantiegasten die een groepsaccommodatie zochten geeft ruim 70% aan komend jaar binnen de landsgrenzen te blijven, een hoopvolle uitkomst voor de Nederlandse groepenmarkt. ‘’Met uitzicht op een vaccin en bijbehorende versoepelingen op korte termijn durven zelfs groepen van meer dan 30 personen een groepsvakantie te plannen’’ – aldus Grooters. Een prettig signaal voor de grote accommodaties.

Over Vakantieadressen.nl
Vakantieadressen.nl biedt met 650 aangesloten vakantiehuizen – niet gelegen op een vakantiepark – het meest uitgebreide overzicht van groepsaccommodaties in Nederland. Het platform richt zich op accommodaties van particuliere eigenaren gelegen op de meest bijzondere plekken in Nederland. In een onderzoek van de Stichting Groepsaccommodaties Nederland (maart 2019) wordt Vakantieadressen.nl genoemd als de ‘belangrijkste boekingswebsite’ voor deze branche.