Verbond van Verzekeraars organiseert workshops ‘innovatievaardigheden’

Om verzekeraars te ondersteunen en inspireren bij innovatie organiseert het Verbond vanaf oktober vier workshops. Vragen die centraal staan: hoe komt innovatie het beste tot stand? En wat is daarvoor nodig? Het Verbond organiseert de workshops samen met Nyenrode Business Universiteit. Doel is het versterken van de innovatie- en veranderkracht van de sector.

De workshops zijn onderdeel van het programma VerzekeraarsVersterken. Met dit programma wil het Verbond de bedrijfseconomische positie van de bedrijfstak versterken. In 2014 is het kernthema Innovatie. Volgens het Verbond is innovatie namelijk de enige échte route naar versterking.

Eisen voor innovatie
De vier workshops gaan over de vraag hoe innovatie het beste tot stand komt: welke competenties zijn nodig en welke eisen stelt innovatie aan de organisatie? Maar ook: wat kunnen we leren van andere sectoren en waarom is innoveren zo moeilijk? De verschillende thema’s:

• Workshop 1, 29 oktober 2014: Diagnose: de innovatie- en veranderkracht van de eigen organisatie.
  • Workshop 2, 26 november 2014: De factor mens: van diagnose naar succesvolle executie van innovaties.
  • Workshop 3, 26 januari 2015: Best practices: digitale transformatie en de noodzaak tot innovatie.
  • Workshop 4, 16 of 23 maart 2015: Realisatie: scenarioanalyse als succesfactor voor innovatiekansen.

Doel is dat deelnemers na afloop weten wat er nodig is voor een duurzaam succesvolle innovatie. En, misschien nog belangrijker: dat zij een diagnose kunnen maken van kansen en sturing kunnen geven aan succesvolle implementatie van innovaties.

Praktische informatie
De workshops zijn bedoeld voor mensen die zich bezighouden met innoveren. Zij kunnen de workshops zowel los als in een serie volgen. De workshops worden gehouden op het landgoed van Nyenrode. Meer weten? Download dan de brochure met de volledige programmabeschrijving.