Verint neemt Tele’Train Software BV in Nederland over

Amsterdam, 7 oktober 2013 — Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT), specialist in Actionable Intelligence®-oplossingen en diensten, neemt Tele’Train Software BV over in Nederland. Dit onderdeel van de Tele’Train Groep gaat verder als deel van Verint en opereert voortaan onder de naam ‘Tele’Train Verint’. Hieronder vallen vanaf nu de oplossingen op het gebied van Workforce Optimisation (WFO), Customer Experience Management, en de interim professionals van de Tele’Train Groep in Nederland. Tele’Train Talent – waarbinnen Managed Insourcing en de trainings- en opleidingstak vallen – is geen onderdeel van de overname. Dat geldt ook voor The Knowledgebase Company en de Tele’Train activiteiten in België en Duitsland. Die blijven opereren binnen de bestaande Tele’Train Groep onder de huidige eigenaren.
Tele’Train Software (nu Tele’Train Verint) is specialist in verbeteren van de prestaties van contactcenters, waarbij de focus ligt op de toonaangevende Workforce Optimisation- en Voice of the Customer Analytics® – oplossingen van Verint. Het voormalige Tele’Train Software BV was al jaren Verint-partner en als zodanig nadrukkelijk aanwezig op de Nederlandse WFO-markt.
Verint staat bekend om zijn hoogwaardige WFO- en Voice of the Customer (VoC) Analytics-software, en om zijn brede Security Intelligence Solutions™portfolio. De klantgerichte WFO-oplossingen stellen organisaties van elke omvang in staat om tijdig effectieve beslissingen te nemen met het oog op het verbeteren van de bedrijfsprestaties. Meer dan tienduizend organisaties in meer dan 150 landen – waaronder ruim tachtig procent van de Fortune 100 bedrijven – gebruiken de oplossingen van Verint om complexe en vaak onbenutte informatiebronnen, zoals spraak, video en ongestructureerde tekst, op te slaan en te analyseren.
Met deze overname richt Verint zich op het verder uitbouwen van de marktpositie van Tele’Train Verint door verkoop en verbetering van de Verint WFO- en VoC Analytics-oplossingen en aanverwante diensten op de Nederlandse markt.
“Tele’Train Verint is een succesvolle onderneming en voor veel Nederlandse bedrijven een vertrouwde zakenpartner. De organisatie heeft niet alleen haar hoogwaardige mogelijkheden getoond, maar ook een stevige marktpositie opgebouwd”, zegt Elan Moriah, Corporate Officer en President van Verint Enterprise Intelligence Solutions™ en Verint Video & Situation Intelligence Solutions™. “Wij zijn erg enthousiast om deze gevestigde en gewaardeerde organisatie toe te voegen aan Verint. Ook heten we de gezamenlijke klanten van Tele’Train Verint van harte welkom.”
“Wij verwachten met deze toevoeging onze positie in Europa verder te versterken. Het feit dat het voormalige Tele’Train Software BV gedurende vele jaren een modelpartner van Verint is geweest voor wat betreft kennis van de markt, oplossingen en diensten, speelt een belangrijke rol in het uitbreiden en ondersteunen van onze channelpartners in de regio.”
“Dit is een uitstekende kans voor klanten”, zegt Ron Apontoweil, voorheen directeur Tele’Train Software en nu algemeen directeur van Tele’Train Verint. “Als betrouwbare en jarenlange partner kennen we Verint uitstekend en kijken we ernaar uit om onze activiteiten samen verder te ontwikkelen. Deze overname breidt de beschikbare Verint-oplossingen voor klanten verder uit en zorgt voor een sterke verbreding en verdieping van de beschikbare diensten, wat leidt tot hogere kwaliteit en een betere ondersteuning.”
Over Tele’Train Verint
Tele’Train Verint is een toonaangevende leverancier van Workforce Optimisation- (WFO) en Voice of Customer (VoC) Analytics-oplossingen en diensten in Nederland. Tele’Train Verint richt zich op het leveren van een geïntegreerde en praktische benadering door een enthousiast team. Het bedrijf biedt een unieke set van oplossingen voor de Nederlandse markt. Tele’Train Verint biedt oplossingen op het gebied van WFO, VoC Analytics, kwaliteitsmonitoring, consultancy en interim-management. Tele’Train Verint is volledig onderdeel van Verint Systems.
Over Tele’Train Talent
Tele’Train Talent is specialist in het verbeteren van klantbeleving met de focus op de menselijke factor van klantcontact. Op basis van de missie, visie en doelstelling van een organisatie ontwikkelt Tele’Train Talent trainingen en opleidingstrajecten op maat, eventueel ondersteund met e-learning. Tele’Train Talent biedt ook een integraal management concept: Management Insourcing. Managed Insourcing betekent continue ondersteuning bij de dagelijkse aansturing en het verbeteren van de customer service. Tele’Train Talent is geen onderdeel van de overname en blijft onderdeel van de Tele’Train Groep.
Over Verint Systems
Verint® (Nasdaq: VRNT) loopt wereldwijd voorop in het leveren van Actionable Intelligence®-oplossingen. Het portfolio met Enterprise Intelligence Solutions™ en Security Intelligence Solutions™ helpt organisaties bij het benutten van hun Big Data door de mogelijkheid om grote volumes data – zoals spraak, video en ongestructureerde tekst – uit vaak onbenutte bronnen te verzamelen, te analyseren en te benutten. Met de oplossingen en diensten van Verint nemen bedrijven van elke omvang betere en effectievere beslissingen. Meer dan tienduizend organisaties in ruim 150 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100-bedrijven – vertrouwen op de Verint-oplossingen voor het verbeteren van hun prestaties en het veiliger maken van de wereld. Verint heeft zijn hoofdkantoor in New York (VS). Daarnaast zijn er wereldwijd vestigingen en beschikt het bedrijf over een uitgebreid wereldwijd partnernetwerk. Meer informatie is te vinden op www.verint.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.