Geplaatst door Verizon Business

Verizon Business breidt haar wereldwijde IP-netwerk uit naar Afrikaanse landen

De samenwerkingsovereenkomst stelt Verizon Business in staat om gebruik te maken van de netwerkaanwezigheid van Gateway Business om de dekking van zijn multi-protocol label switching (MPLS)-netwerk uit te breiden naar 14 Afrikaanse landen. Voor dit doel wordt gebruikgemaakt van interconnectiepunten tussen de netwerken van beide partijen. Het MPLS-netwerk biedt klanten een schaalbaar en flexibel IP-platform voor zakelijke communicatie dat de bedrijfsgroei bevordert en wereldwijde reikwijdte biedt.

Klanten van Verizon Business kunnen nu toegang krijgen tot de mogelijkheden van zijn Private IP-netwerk in Tanzania en Kenia in Oost-Afrika, Nigeria, Ghana, de Ivoorkust en Kameroen aan de westkust en Namibië, Botswana, Mozambique en Zuid-Afrika in het midden en zuiden van Afrika. Andere landen die op basis van de overeenkomst worden toegevoegd zijn Oeganda, Lesotho, Angola en Zambia.

“Verizon vervult een leiderschapsrol op het gebied van de ontwikkeling en levering van wereldwijde IP-netwerkoplossingen. Dankzij deze nieuwe overeenkomst kan ons populaire wereldwijde zakelijke netwerk voorzien in de groeiende behoefte van klanten aan IP-capaciteit,” aldus Ihab Tarazi, de vicepresident van de Global Network Planning-divisie van Verizon. “Onze samenwerkingsovereenkomst voor het delen van onze netwerken en de interconnectie met MPLS maakt een volledige integratie mogelijk van het verkeer van het wereldwijde Private IP-netwerk van Verizon Business en dat van het netwerk van Gateway Business binnen deze belangrijke opkomende markt. Multinationals die klant bij Verizon zijn kunnen op deze manier een beroep doen op hetzelfde veilige netwerk om in alle behoeften van hun wereldwijde bedrijfsactiviteiten te voorzien”.

Private IP-klanten van Verizon kunnen kiezen uit zes classes of service (CoS). Toepassingen die gevoelig zijn voor netwerkvertraging, zoals VoIP en video, krijgen prioriteit ten opzichte van toepassingen zoals e-mail. Het vermogen om toepassingen op prioriteit in te delen, gecombineerd met geavanceerde rapportagetools voor de toepassingen- en netwerkprestatie op computer- en gebruikersniveau maken Private IP tot een ideaal wereldwijd platform voor zakelijke communicatie en de ondersteuning van de dagelijkse bedrijfsactiviteiten.

“Als grootste pan-Afrikaanse leverancier van telecommunicatiediensten zien we ernaar uit om Verizon Business te helpen met het uitbreiden van de dekking van zijn MPLS-netwerk, zodat het in de behoeften van klanten in deze groeiende regio kan voorzien,” aldus Wally Beelders, de CEO van Gateway Business, een onderdeel van de Vodacom Group. “We zijn trots op ons vermogen om uitmuntende netwerkverbindingen te bieden op basis van een unieke mix van onderzeekabels, landkabels en satellietverbindingen.”

Verizon Business biedt een uitgebreid aanbod van managed network services aan. Het beheert meer dan 300.000 beveiligings-, netwerk- en hostingvoorzieningen binnen meer dan 4.200 klantennetwerken die 142 landen en grondgebieden omvatten, op basis van de beste service level agreements binnen de branche. De wereldwijde infrastructuur van Verizon Business, een van de meest verbonden IP-netwerken ter wereld, biedt een krachtige basis voor zijn dienstverlening aan multinationals en overheidsinstellingen.