VMware benoemt Peter Klint tot Regional Director Benelux

Utrecht, 29 oktober 2014VMware (NYSE: VMW), wereldwijd leider in virtualisatie en cloud-infrastructuur, heeft Peter Klint benoemd tot Regional Director voor de Benelux-regio. In deze rol is Peter verantwoordelijk voor het commerciële succes van de regio, met focus op strategische planning, business development en alle sales-, services-, channel- en marketingactiviteiten. Peter rapporteert aan Matthew Piercy, Vice President, Northern Region, EMEA, VMWare.

Peter Klint startte in juni 2010 bij VMware als country manager van Denemarken. Meer recent was hij manager van zowel de Nordics als de Baltische Staten. In deze rol was Peter verantwoordelijk voor sales en het waarborgen van de klant- en partnercontacten, en hield hij toezicht op alle bedrijfsactiviteiten in deze regio’s.

“We zijn zeer verheugd dat Peter het team in de Benelux gaat leiden”, zegt Matthew Piercy, Vice President, Northern Region, EMEA, bij VMware. “Hij brengt uitgebreide managementervaring bij zowel IT-bedrijven als bij VMware met zich mee, die ervoor zal zorgen dat onze business in de Benelux verder kan groeien.”

Peter heeft meer dan 20 jaar ervaring in de IT-industrie. Zo was hij 14 jaar werkzaam bij Cisco waar hij verschillende posities bekleedde, waaronder die van senior business development manager en channel manager. Deze ervaring biedt hem een solide basis in bedrijfsstrategieën en partner-communities.

Peter heeft een MBA van het Scandinavian International Management Institute. Hij studeerde daarnaast aan de Copenhagen Business School. Peter werkt vanuit het VMware-kantoor in Utrecht.

——

Over VMware
VMware levert oplossingen voor virtualisatie en cloud-infrastructuren waardoor bedrijven succesvol kunnen zijn in het cloud-tijdperk. Klanten zetten VMware in om de manier te transformeren waarop ze IT bouwen, leveren en consumeren, op evolutionaire wijze en gebaseerd op hun specifieke behoeften. VMware behaalde in 2013 een jaaromzet van 5,21 miljard dollar en heeft meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.