Vodafone kiest MobGen voor introductie van ‘Power to You’ mobiel platform.

‘Power to You’ mobiele website, iPhone en Android apps openen nieuw informatie en interactie kanaal voor mobiele gebruikers.
Vodafone Nederland heeft haar marketing & communicatie activiteiten uitgebreid naar het mobiele kanaal met de lancering van een mobiele website (te bereiken met iedere smartphone op pty.vodafone.nl), een iPhone- en een Android applicatie.
Het nieuwe ‘Power to You’ platform biedt Vodafone pre- & postpaid klanten en andere mobiele gebruikers toegang tot alle relevante informatie m.b.t. het netwerk, mobiele toestellen en interessante mobiele content. Het platform bevat onder meer een overzicht van de meest populaire lokale mobiele websites en applicaties, speciale aanbiedingen, een evenementen kalender, video’s met demo’s van de laatste toestellen en gebruiksaanwijzingen voor de meeste telefoons. Verder biedt het platform een Vodafone winkel-zoeker (incl. routeplanner en ‘click-to-call’), een overzicht van Vodafone ‘BloX’ en de mogelijkheid deze vanuit de site of app te activeren, informatie over bellen uit het buitenland en de mogelijkheid je mobiele nummer met vrienden en familie te delen via sociale media.
Het nieuwe platform is ontwikkeld en geproduceerd door MobGen (www.mobgen.com), een toonaangevende, internationale full-service mobile marketing specialist.
“Vodafone Nederland erkent het snel groeiend belang van mobiel internet en applicaties als marketing & interactie kanaal. We faciliteren het groeiende mobiele internet en app gebruik door te blijven investeren in ons sterke mobiele data-netwerk. Daarnaast willen we het kanaal ook gebruiken om optimaal contact te onderhouden met bestaande en toekomstige klanten. We willen onze klanten op iedere gewenste locatie en op het juiste moment, relevante informatie bieden. Het nieuwe ‘Power to You’ platform is een eerste belangrijke stap om dit te realiseren”; zegt Christiaan Holman, de verantwoordelijk manager voor het nieuwe platform.
“We zijn erg trots dat Vodafone MobGen heeft gekozen als partner. Het nieuwe platform is een eerste project in een serie van projecten die we voor Vodafone gaan implementeren. Mobiel internet verkeer zal in de komende jaren snel groter worden dan het ‘traditionele’ desktop internet verkeer. Dus het is logisch dat mobiele operators zoals Vodafone het initiatief nemen om hun merk via mobiele platforms te ontsluiten. We zijn erg blij dat we Vodafone kunnen ondersteunen bij de implementatie van hun mobiele marketing strategie”, aldus Ron Vrijmoet, Managing Partner van MobGen.
Over Vodafone (www.vodafone.nl)
Vodafone Nederland is onderdeel van de Vodafone Group, het grootste communicatiebedrijf ter wereld. Vodafone beheert netwerken in meer dan 30 landen en heeft daarnaast partnernetwerken in meer dan 40 landen. Tevens bedienen ze wereldwijd meer dan 371 miljoen klanten met hun vaste en mobiele diensten.
Over MobGen (www.mobgen.com)
MobGen (Mobile Generation) is een toonaangevend ‘full service’ digitaal / mobile marketing agency. Het bedrijf is een joint venture tussen de oprichters van Triscreen Media Group (top 5 speler in de wereldwijde ‘mobile content’ industrie) en een team van ervaren professionals uit de marketing services industrie (ex. WPP en IPG). De joint venture resulteert in een unieke combinatie van 12 jaar ervaring met mobiele technologie en 18 jaar ervaring in media en marketing.
MobGen helpt adverteerders, uitgevers, omroepen en andere organisaties om mobiele toestellen te gebruiken als een effectief marketing & interactie kanaal. De diensten van MobGen bestaan onder meer uit: strategie consultancy, conceptontwikkeling & productie van mobiele-websites en mobiele applicaties, opzetten van een ‘mobile community’, sms interactie programma’s & promoties, het plannen, inkopen en analyseren van mobiele media campagnes, mobile interactie onderzoek, (mobile) social network campagnes en (mobile) search ‘engine optimization’.
Volg MobGen @ Twitter, Facebook, Youtube & Linked-In.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.