In 2014 startte Vodafone met 17 miljoen verbindingen. Sindsdien heeft het bedrijf zijn bereik exponentieel uitgebreid tot meer dan 182 miljoen verbindingen in 175 landen. Als wereldleider bestrijkt de IoT dienstverlening van Vodafone Business 92 landen, waardoor wereldwijd IoT connectiviteitsoplossingen worden geboden aan bedrijven die op hun beurt weer wereldwijd connected diensten aan hun klanten/ gebruikers kunnen bieden.
Een blik op de toekomst van IoT
Om de klanten nog beter van dienst te zijn zet Vodafone een strategische koerswijziging in om dienstverlening verder te optimaliseren en het IoT portfolio verder te innoveren. Vodafone’s IoT divisie transformeert om die reden tot een zelfstandig bedrijf dat zich uitsluitend richt op managed IoT connectivity services. Hiermee wordt verdere simplificatie van IoT-connectiviteit dienstverlening doorgevoerd en krijgen meer sectoren en geografische locaties toegang tot de voordelen die IoT biedt.
Bovendien stimuleert Vodafone samenwerking met belangrijke partners, investeerders en technologieleiders om een robuust IoT-ecosysteem voor het volgende decennium op te bouwen. Het partnerschap met Microsoft markeert het begin hiervan, waarbij toegang wordt geboden tot geavanceerde technologieën zoals Gen AI en het mogelijk maken van grootschalige implementatie van IoT-oplossingen.
John van Vianen, Executive Director Zakelijke Markt bij VodafoneZiggo, over de toekomst van IoT: “We zijn er extreem trots op dat Vodafone al tien jaar op rij erkend wordt voor onze activiteiten in de IoT-markt. Ook in Nederland staan we niet stil en zien we dat onze IoT-services tastbare impact maken op bijvoorbeeld klanten op het gebied van office management (Zens) of op het gebied van railway security (Dual Inventive). Ik verwacht dat we in de komende jaren de rol van IoT voor innovatie over sectoren nog meer zullen zien groeien.”
Lees hier het volledige rapport.