Geplaatst door Voiceworks

Voiceworks positioneert eigen communicatieplatform als internationaal merk Summa

Almere, 23 juli 2015 –Voiceworks positioneert zijn eigen communicatieplatform internationaal onder de nieuwe merknaam: Summa. Dit nieuwe bedrijf brengt de bewezen innovatieve communicatietechnologie die Voiceworks in de afgelopen tien jaar ontwikkelde naar de internationale markt. Het productportfolio van Summa voegt waarde toe aan de bestaande oplossingen van afnemers in met name Europa en de VS. Onder meer service providers, telco’s en hosting providers kunnen de communicatiesoftware gemakkelijk integreren in hun portal of toevoegen aan hun portfolio, om één geïntegreerde communicatie- en samenwerkingsoplossing aan hun klanten te kunnen bieden.

In onze huidige 24/7-economie zijn communicatie en onderlinge samenwerking belangrijker dan ooit tevoren. Summa levert innovatieve communicatiesoftwareoplossingen die direct contact tussen bedrijven en mensen optimaliseert. Het bedrijf maakt gebruik van open standaarden zoals XMPP, SIP en WebRTC om gemakkelijk innovatieve communicatiefuncties toe te voegen aan bestaande software en SaaS-platforms.

Marktbenadering

Summa is als apart merk opgericht, omdat het zich met het softwareplatform focust op de internationale markt van onder meer service providers, telco’s en hosting providers. De softwareoplossingen van Summa bieden deze doelgroep de mogelijkheid zelf hun functies toe te voegen en een complete oplossing te maken. Koen van Geffen, CEO van Voiceworks en Summa: ‘We willen verwarring voorkomen bij onze Voiceworks-resellers; onze doelgroep die juist bestaat uit wholesalers en MVNO’s in Nederland en Duitsland die wij juist complete oplossingen bieden voor de zakelijke markt.’

Volgens Van Geffen zal Summa zich in eerste instantie richten op de Europese en de Amerikaanse markt: ‘In de afgelopen jaren hebben we gemerkt dat er in het buitenland een grote belangstelling bestaat voor onze softwaretechnologie. De lancering van ons nieuwe merk vertegenwoordigt onze internationale ambities.’ Van Geffen vervolgt: ‘In Nederland hebben we verschillende mijlpalen bereikt met Voiceworks als innovatief B2B-telecombedrijf. Met Summa willen we nog meer mijlpalen over de hele wereld behalen. Onze ambitie is om in de komende drie jaar uit te groeien tot één van de toonaangevende communicatieplatformen wereldwijd.’

Eén geïntegreerde oplossing
Van Geffen legt uit waarom hij gelooft in één geïntegreerde oplossing: ‘Summa staat voor: communication that adds up, ofwel het geheel is meer dan de som der delen. Vandaag de dag transformeren communicatieoplossingen steeds meer van een standalone-oplossing naar contextuele add-ons die toegevoegd worden aan bestaande software zoals Office Productivity, CRM-suites of zelfs klantgerichte websites. Medewerkers willen realtime communiceren, zonder andere communicatieoplossingen te hoeven openen. Summa gelooft in één geïntegreerde oplossing waarmee gebruikers vanaf iedere plek efficiënter en slimmer kunnen werken en in de toegevoegde waarde van communicatie.’

Innovatieve oplossingen
Summa biedt vijf innovatieve oplossingen voor iedere implementatievorm die allen volledig zijn aan te passen en eenvoudig te implementeren. Daarnaast kunnen drie van de vijf communicatieoplossingen, Summa Connect, Summa Suite en Summa Contact, ook worden toegevoegd aan bestaande webapplicaties, platforms en/of websites van organisaties.

1. Summa Connect – Met Summa Connect kunnen ISV’s, ISP’s, telco’s of hosting providers eenvoudig realtime communicatie toevoegen aan hun bestaande webapplicatie of portal front-ends.
2. Summa Suite – Voegt een complete en geavanceerde webgebaseerde Unified Communication (UC) suite en front-end toe aan een bestaand voice platform of (virtuele) PBX-omgeving.
3. Summa Contact – Deze oplossing geeft klanten of bezoekers de mogelijkheid om direct in contact te staan, dankzij deze gemakkelijke click2dial Webphone. De communicatie vindt direct plaats vanaf een website via de browser, zodat er op het gebied van communicatie en samenwerking geen barrières meer zijn tussen een bedrijf en zijn klanten. Daarnaast biedt Summa ook twee complete communicatieplatforms die standalone kunnen worden ingezet.
4. Summa Voice – Summa Voice biedt service providers een hosted PBX-platform die volledig aan te passen is, om snel en efficiënt de next-generation voice-diensten te implementeren. Summa Voice is een toonaangevende oplossing met een bewezen track record van 11 jaar in Nederland en Duitsland.
5. Summa Complete – Dit is een compleet UC-as-a-Service platform (UCaaS) dat bestaat uit Summa Suite in combinatie met Summa Voice. Door beide te combineren wordt de Summa Voice versterkt door de verbeterde en rijkere gebruikerservaring en mogelijkheden van Summa Suite.

Over Summa

Summa is een softwarebedrijf dat innovatieve communicatieoplossingen en platforms ontwerpt en ontwikkelt voor service providers, telco’s, hosting providers en andere organisaties die communicatiediensten willen toevoegen aan hun portfolio. Communicatie zou niet meer gezien moeten worden als een afzonderlijke oplossing, maar juist als een geïntegreerde toevoeging in andere oplossingen. Zo worden bijvoorbeeld alle SaaS-productiviteitsplaforms samengebracht door de communicatieoplossingen van Summa. Zodoende biedt Summa vijf innovatieve oplossingen die een juiste implementatie leveren voor elke inzet en context en stelt gebruikers in staat om op iedere plek efficiënter en slimmer te kunnen werken. Summa gelooft in de toegevoegde waarde van communicatie. De start-up is ontstaan uit webtechnologiebedrijf Voiceworks. Voor meer informatie: www.addsumma.com of @addsumma

Over Voiceworks
Voiceworks, opgericht in 2005, maakt zakelijke telefonie makkelijker en transparanter. Het bedrijf heeft een stabiel en innovatief communicatieplatform ontwikkeld waardoor het beheer van het netwerk van A tot en met Z in handen van Voiceworks is en de kwaliteit gegarandeerd wordt. Met dit eigen netwerk en meerdere gekoppelde datacenters en vooruitstrevende ICT-technieken, levert Voiceworks professionele en innovatieve mobiele-, telefonie-, UC-, cloud-en datadiensten. Voiceworks integreert het vaste en mobiele netwerk, waardoor eindgebruikers meer gebruikersgemak krijgen. Zo kunnen zij één mobiel toestel, met meerdere nummers, zowel zakelijk als privé gebruiken. Voiceworks levert groothandelsoplossingen inclusief ondersteuning aan onder andere PBX- installateurs, CPS, ISP en ASP. Het snelgroeiende Voiceworks is actief in Nederland en Duitsland en heeft meer dan 100 medewerkers in dienst en won in 2011 de Deloitte Technology Fast50 en in 2013 de Gouden FD Gazelle Award. Voor meer informatie: www.voiceworks.com; @voiceworksnl