Geplaatst door KNVB en Mitsubishi Electric

Van volle clubkas tot lage broeikas: KNVB en Mitsubishi Electric geven drie warmtepompen weg met De Groene Clubweken campagne

Ruim 300 voetbalclubs namen deel aan succesvolle verduurzamingscampagne van de KNVB en Mitsubishi Electric.

Alblasserdam, 27 mei 2024 – Het Nederlandse amateurvoetbal stond de afgelopen maanden in het teken van ‘groen’. Ruim 300 clubs kwamen in actie tijdens De Groene Clubweken, een initiatief van de KNVB en duurzaamheidspartner Mitsubishi Electric, gericht op het verduurzamen van voetbalaccommodaties. De inzet: het winnen van een van drie premium warmtepompen ter waarde van €30.000.

Drie gelukkige winnaars, het Utrechtse V.V. De Meern, AFC Quick 1890 uit Amersfoort en het Zeeuwse S.V. Duiveland, ontvangen binnenkort hun splinternieuwe warmtepompen. Na het indienen van sterke motivaties tijdens de tweede editie van De Groene Clubweken zijn deze clubs als winnaars uit de bus gekomen. Afgelopen weekend overhandigde Energietrainer en voetballiefhebber John Williams de winnende cheques aan de clubs die het beste konden motiveren waar hun club ‘energie’ van krijgt.

“De enthousiaste deelname aan De Groene Clubweken toont aan dat duurzaamheid echt leeft binnen het amateurvoetbal. Clubs willen verduurzamen en wij zijn er om hen daarbij te helpen,” zegt Erwin Bonis, Marketing Manager bij Mitsubishi Electric. “We zijn trots om samen met de KNVB de clubs te ondersteunen bij het maken van duurzame keuzes die niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook voor hun financiële gezondheid.”

Verenigingen informeren, inspireren en motiveren
De Groene Clubweken zijn in het leven geroepen om clubs in Nederland extra stappen te laten zetten in verduurzaming. Veel verenigingen maken al mooie stappen en besparen aanzienlijk op energiekosten door de installatie van zonnepanelen en warmtepompen. Toch zijn er nog steeds veel clubs die willen verduurzamen maar niet goed weten waar te beginnen. Daarom werden er dit jaar ook voor het eerst De Groene Clubavonden georganiseerd. Avonden, door het hele land, waar sportbestuurders inspiratie en praktische tips konden opdoen. Daarnaast ontvingen clubs wekelijks een nieuwsbrief met tips, adviezen en inspirerende cases, een speciaal ontwikkelde whitepaper, en stonden clubexperts van Mitsubishi Electric klaar voor persoonlijk advies. Tot slot konden voetbalclubs deelnemen aan de campagne en kans maken op een van de drie premium warmtepompen van Mitsubishi Electric.

Crossmediale campagne
De crossmediale campagne richtte zich primair op clubbestuurders en voetballiefhebbers. Het bereik werd opgebouwd met een paid, owned en earned mediastrategie, zowel online over diverse kanalen als offline door middel van de organisatie van De Groene Clubavonden door heel Nederland. De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Players United, voetbalmarketing- en activatiebureau. De communicatieve ondersteuning en PR worden verzorgd door strategisch communicatiebureau KOROKI Communications.