Geplaatst door Voyado

Voyado benoemt nieuwe CEO te midden van uitzonderlijke groei in de Benelux

Zweeds technologieplatform Voyado heeft aangekondigd dat haar huidige CFO en EVP of Strategy, Erica Sandelin Ekelund, per 1 juni de rol van CEO zal overnemen van Per Åkerberg.

Erica zal leiding gaan geven aan het bedrijf dat eind 2021 in Amsterdam haar eerste kantoor buiten Scandinavië opende en sindsdien hard is gegroeid. In de Benelux werkt Voyado onder andere voor omnichannel retailers -en pure-play e-commerce bedrijven zoals (o.a.) Dille & Kamille, LoveStories, terStal, Perfectly Basics, Vertitas en YAYA Fashion. Partners van Voyado in de Benelux zijn onder meer RB2, Scape Digital, Xplore Group, Xsarus, en Us, en integreert naadloos met (o.a.) Cow Hills, Commercetools, SCAYLE, Shopify, Shopware en Salesforce Commerce Cloud.

Per Åkerberg was sinds 2022 CEO van Voyado, toen hij zijn positie als voorzitter van de raad van bestuur verliet om meer operationeel te worden binnen het bedrijf. Per keert nu terug in het bestuur om advies te blijven geven over de groeiambities van het bedrijf.

Erica’s relatie met Voyado begon in 2017 en een van haar eerste daden bij het bedrijf was het veiligstellen van een investering van Novax. Deze investering droeg bij aan de groei van Voyado in retail en software. Erica werd in 2019 benoemd tot CFO en heeft de verantwoordelijkheid genomen voor het opzetten van Voyado’s groeistrategie, waaronder de overnames van Apptus en ReDeal.

Per Åkerberg over Erica’s benoeming:

“Ik kan me niemand beter voorstellen om de teugels van Voyado in handen te nemen nu we verder gaan met onze ambitieuze plannen. De afgelopen jaren hebben we enorm veel succes geboekt en het bedrijf heeft zich in hoog tempo ontwikkeld. De komende jaren staan in het teken van verdere expansie in onze internationale groeimarkten in de Benelux, het Verenigd Koningkrijk en Duitsland – en het verder uitbouwen van partnerships met onze klanten, agencies -en andere software vendors.