Geplaatst door EEN Media

De Vrouw van Nu: Digital publisher EEN Media richt onderzoekstak op

EEN Media, bekend als uitgever van vrouwenwebsites als www.girlscene.nl en www.ze.nl, doet sinds kort onderzoek naar trends en ontwikkelingen binnen de diverse doelgroepen. Met een bereik van 2,5 miljoen unieke bezoekers per maand lijkt dit de volgende logische stap.

Het eerste onderzoek van dit jaar stond in het teken van het internetgedrag en de dagindeling van de vrouw. Aan de hand van de resultaten zijn een aantal infographics ontworpen om de trends en bewegingen per doelgroep inzichtelijk te maken.
Zo toont het onderzoek aan dat 70% van de vrouwen direct haar (smart) telefoon checkt na het wakker worden en 85% online shopt. Opvallend is bovendien dat met name jonge vrouwen in de leeftijd van 15 tot 30 jaar zowaar vergroeid lijken met hun mobiele telefoon. Social Media speelt hier een grote rol in en zorgt ervoor dat er in deze groep nog nauwelijks een krant wordt gelezen.

EEN Media is een multimediaal bedrijf met activiteiten op het gebied van (digital) publishing, e-commerce en subscription concepten, gericht op vrouwen met een grote interesse in fashion, beauty en lifestyle. Met spin-offs naar events en formats zoals Fashionscene TV en de Girlsfair. EEN Media is actief sinds 2009. Met het huidige portfolio bestaande uit meer dan 15 titels waaronder Girlscene, Fashionscene, Vrouwen, Beautyscene en Ze, en concepten als de Beautybox en Iwantthatmusthave, bereikt EEN Media 2,5 miljoen vrouwen per maand en is daarmee een van de grootste online publishers op het gebied van vrouwen, fashion, beauty en lifestyle.

Voor meer informatie over de researchafdeling van