Geplaatst door 09

Waarom kijken Rutger, Barry en Katja zo moeilijk?

Op allerlei plaatsen – legaal en illegaal – kun je films en series en vinden. En natuurlijk kijk je die het liefste eerlijk, want waarom zou je het jezelf moeilijk maken als het ook veilig en snel kan? Daarom heeft FDN de gratis Film.nl app ontwikkeld, waarmee je alle films en series, veilig en snel, kunt vinden. De tool wordt gelanceerd met een campagne, ontwikkeld door 0to9, met Rutger Hauer, Barry Atsma, Monic Hendrickx, Robert de Hoog, Katja Schuurman, Sigrid ten Napel, Maryam Hassouni en Martijn Lakemeijer.

De komende weken zal je de bedenkelijke blikken van de sterrencast overal tegenkomen; op tv, online of langs de snelweg. Joost van Gorsel, Creative Director van 0to9 Cross Creative Agency: “We willen vooral een positieve vibe in de campagne en de consument op een niet belerende manier bewust maken van zijn keuzes: Kijk niet zo moeilijk! Door de acteurs op deze manier te fotograferen en een catchy tune in de commercial houden we het luchtig. Het kan veel makkelijker. Het is een eer met deze cast te mogen werken, en niet in de laatste plaats met een icoon als Rutger Hauer.”

De fotografie en film zijn geschoten door Pieter Henket. Henket, woonachtig in New York, brak door met zijn albumcover voor Lady Gaga en had al vele (inter)nationale sterren voor zijn camera.

Marc Smit (Co-CEO Cinéart, bestuur FDN): “Het 0to9 team heeft een sterke balans tussen visie en de capaciteit om te luisteren. Ook onder druk leveren zij sterke en creatieve outputs.”

De activiteiten van Stichting Film.nl zijn mogelijk gemaakt door Nederlands Filmfonds, Abraham Tuschinski Fonds, Filmdistributeurs Nederland (FDN), Filmproducenten Nederland (FPN), verschillende internetaanbieders, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ministerie van Veiligheid en Justitie en Ministerie van Economische Zaken.

Commercial: https://www.youtube.com/watch?v=cx9yDwl56CM

——————————————————

Klant                                                  Film Distributeurs Nederland

Bureau                                               0to9 Cross Creative Agency