Industry Wire

Geplaatst door Wanderbrief

Wanderbrief Hackt de Wereldwijde Freelance Economie

Wanderbrief, een platform waar freelancers hun diensten ruilen voor buitenland ervaring, is opnieuw gelanceerd op SXSW Festival 2017.

Na de beta lancering een jaar geleden melden 6500 freelancers uit 87 landen zich aan bij Wanderbrief. Vandaag de dag werkt Wanderbrief samen met een mix van progressieve bureaus, merken, start-ups en NGOs uit alle windstreken zoals Adobe, Amnesty International, DDB, Heineken, Porsche en Vodafone.

Mark van der Heijden, Co-Founder & CEO at Wanderbrief:
“Onze groei is te verklaren aan de hand van een aantal wereldwijde trends; een booming freelance economie, een generatie van talent dat buitenlandervaring wil, technologie die ons dichter bij elkaar brengt dan ooit en bovenal, de ‘nomadic lifestyle’ die steeds meer mainstream wordt.”

Gebaseerd op de feedback van de community en partners heeft Wanderbrief het platform volledig opnieuw ingericht. De nieuwe functionaliteiten maken het voor freelancers en bedrijven nog makkelijker om de verbinding met elkaar te vinden. Bedrijven hebben nu hun eigen dashboard waarin zij briefings kunnen
creëren en managen. Ook ontvangen zij hierbinnen een shortlist van internationaal toptalent dat zorgvuldig is voorgeselecteerd door Wanderbrief. De freelancers zijn verdeeld in vier categorieën; Advertising, Design, Development and Photography & Video.

Maurice Etoile, Wanderbriefer & Freelance Photographer:
“By trading my photography skills for Amstel Bier (Heineken International) I got a VIP brewery tour, business tickets to a football game, free accommodation, free transportation, new work for my portfolio, oh and free beer. Now decide for yourself, how awesome the Wanderbrief opportunities are.”

Bedrijven gebruiken Wanderbrief als een platform om internationaal toptalent aan te trekken. De verplichte ‘ruil’ is een retour vlucht en verblijf, maar bedrijven kunnen nu ook extra elementen toevoegen om de ervaringen écht onvergetelijk te maken voor de freelancers. Van buggyrides over de gletsjer in IJsland en
snowboard trips in de Zwitserse Alpen, tot testritten in een nieuwe Porsche 911 in Stuttgart. Met het ‘experience driven’ model, biedt Wanderbrief bedrijven de kans om met toptalent te werken op een vernieuwende en kosten efficiënte manier.

Lars Bastholm, Global CCO at Google, the Zoo:
“I’m so angry at the Wanderbrief team. Why did they not invent this before I settled down with a family? To roam the globe with a laptop and immerse myself in a multitude of cultures while plying my trade…Sigh. Oh, well, I’ll try to be happy for everyone who is having this wonderful work experience.”

Kom aan boord
Wanderbrief opent nu haar deuren voor nieuwe freelancers en bedrijven over de hele wereld – ga nu aan boord op wanderbrief.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht