Industry Wire

Geplaatst door Kentaa

War Child eerste gebruiker van Kentaa – Salesforce koppeling

Arnhem, 23-07-2019 – De eerste actieve koppeling tussen het Kentaa platform voor online fondsenwerving en CRM systeem Salesforce is een feit. Hiervoor wordt de Kentaa Salesforce module gebruikt die door Kentaa is ontwikkeld. War Child is de eerste organisatie die deze koppeling in gebruik heeft genomen met samenwerking van Deloitte.  Donateur- en actiestartergegevens van War Child worden dankzij deze koppeling feilloos vanuit hun Kentaa platform (https://www.voorwarchild.nl/) in Salesforce ingeladen en gematcht. Voor War Child betekent dit dat verschillende afdelingen met dezelfde data kunnen werken vanuit één systeem en er geen gegevens meer handmatig hoeven worden overgezet.

Rutger Westerhof, Application & Process Specialist bij War Child: “Het is een integratie tussen twee systemen die tijd bespaart en de mensen blij maakt! Met dank aan het snelle doorontwikkelen van Kentaa konden we bovendien live gaan met een oplossing die ook onze eigen aan Kentaa toegevoegde vragen (aan donateurs en actievoerders) naar Salesforce doorstuurt. Zo staat alle informatie op één plek. Dat we zo kort na de razendsnelle lancering van het Kentaa platform deze koppeling op touw hebben kunnen zetten is een compliment waard.”

Meerdere configuraties mogelijk dankzij flexibel ‘Kentaa-object’

Fondsenwervende organisaties gebruiken Salesforce op verschillende manieren. Daarom heeft Kentaa de koppeling met Salesforce op flexibele wijze gerealiseerd. Kentaa biedt data aan in een ‘Kentaa-object’, die vervolgens gematcht wordt in het CRM systeem. Zo zijn er verschillende configuraties mogelijk. Organisaties kunnen zelf bepalen welke gegevens uit het Kentaa-object zij willen gebruiken bij het maken van een koppeling.

Verdere doorontwikkeling van het Kentaa-object voor nog meer toepassingen

Het Kentaa team gaat door met het ontwikkelen van haar Kentaa-object. Zo kan er in de toekomst nog meer interessante data worden doorgegeven aan CRM-systemen als Salesforce. Met als doel om het fondsenwervende organisaties zo gemakkelijk mogelijk te maken en hen zoveel mogelijk werk uit handen te nemen.

Over Kentaa

Kentaa helpt mensen en organisaties die zich inzetten om iedereen kansen te bieden op een goed leven en de wereld een stukje beter maken. Zij krijgen daarvoor slimme online platforms en tools, waarmee zo veel mogelijk mensen met succes en plezier geld werven dat nodig is voor de realisatie van maatschappelijke doelen.

Naast slimme platforms biedt Kentaa advies om successen te boeken met crowdfunding, event fundraising, peer-to-peer fundraising en online collecteren. De klantenkring bestaat uit onder andere uit goede doelen, universiteiten, musea, zorginstellingen en sportverenigingen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht