Geplaatst door sodeal

Webshopmarkt omgedraaid: klant bepaalt prijs op sodeal.nl

Beslist.nl, kieskeurig.nl. De favoriete vergelijkingswebsites van menig koopjesjager. En laten we daar als Nederlanders nou ook bekend om staan. We willen alles zo goedkoop mogelijk, altijd minder betalen dan de ander. En dat is wat Sodeal.nl, in tegenstelling tot andere vergelijkingswebsites, aanbiedt.

“Heb jij daar 50 euro voor betaald? Ik heb ‘m voor 20 euro via Marktplaats op de kop getikt!”. Nederlanders vertellen het maar al te graag als ze iets goedkoper hebben aangeschaft dan een ander. Sodeal.nl, opgericht door Marcel v.d. Pol en Paul Goes, speelt in op dit aspect van de Hollandse cultuur met een website waarbij je áltijd weet dat je minder betaalt dan een ander.

Andersom vergelijken: jij bepaalt wat je betaalt

Sodeal.nl biedt het gewoonlijke vergelijkingsmechanisme, waarbij je kunt zien op welke webshop jouw product voor de laagste prijs wordt aangeboden. Daar bovenop biedt Sodeal.nl echter iets unieks: vind jij de prijs van je favoriete product nog te hoog? Dan kun je op Sodeal.nl een exclusieve, persoonlijke deal aanvragen. Marcel vertelt: “Hapt één van de aangesloten webshops toe? Dan heb jij een betere deal voor jouw product dan ieder ander.”

Unieke kans voor kleinere webshop

“Met grote retailers als bol.com, Coolblue en Wehkamp valt er weinig meer te concurreren op prijs. Kleine webshops worden overruled door deze grootheden die dag in, dag uit de beste prijs kunnen bieden”, vertelt Paul. Kleinere webshops kunnen via Sodeal.nl echter op een unieke manier nieuwe klanten winnen. “Bied op het juiste moment de beste deal: en je hebt een blije klant. Die jouw kleine webshop, dankzij de goede deal, zeker niet meer vergeet.”

Games en elektronica

Sodeal.nl rolt dit mechanisme dit jaar uit in de online games-markt. De innoverende website geeft daarbij wel aan de ambitie te hebben dit mechanisme uit te rollen over kleine tot middelgrote webshops in de elektronicamarkt. Of Mediamarkt daar een stokje voor steekt? Misschien – het is hoe dan ook een interessante en vernieuwende wending in de online retail.