Geplaatst door Top Media Groep

Webshops zoeken richting feestdagen korte-termijnoplossing voor voorraden

Top Media Groep in Zwijndrecht helpt andere ondernemers – waaronder veel webshops – met hun websites, social media, fotografie en andere marketing-gerelateerde bezigheden. Directeur-eigenaar Daniel Reitsma heeft daarnaast zelf een webshop waarmee hij woondecoratie verkoopt, onder andere via het bol.com-platform. In de aanloop naar de belangrijkste verkoopmaanden aan het einde van het jaar, dreigde hij in acute problemen te komen. Reitsma: “Ik werd door bol.com dringend gevraagd of ik mijn voorraad bij hen binnen enkele dagen weg wilde halen, omdat zij tegen een voorraad¬plafond aanlopen en te weinig magazijncapaciteit hebben om de piekverkoop aan te kunnen. Van een aantal van onze klanten kreeg ik dezelfde informatie.”

Tijdelijk voorraadprobleem
Doordat Reitsma en zijn compagnon van Dommelen bij al hun relaties gingen informeren en omdat de geruchtenstroom verder op gang kwam, is hij nu in contact met ongeveer 150 webshopeigenaren die in hetzelfde schuitje zitten. Reitsma: “Vindt op zo’n korte termijn met elkaar maar eens voldoende opslagcapaciteit en verzendflexibiliteit. En ook nog eens voor maar een maand of vier, want dan zegt bol.com de voorraden wel weer te kunnen opnemen.” Reitsma ging op zoek naar een fundamentelere oplossing en kwam daarvoor bij Montapacking uit. Dat fulfilment-bedrijf bleek heel flexibel met de situatie om te kunnen gaan en niet alleen de voorraadproblematiek van deze webshops op te kunnen lossen.

Meer platforms, één voorraad
Montapacking en Bol.com hadden al een goede samenwerking en een geavanceerde interface met elkaar waardoor de overgang snel en flexibel gerealiseerd kon worden. “De snelheid van handelen van Montapacking stel ik zeer op prijs, want ik stond met mijn rug tegen de muur. Bovendien kan ik nu ook mijn producten op Amazon, beslist.nl en alle andere platforms verkopen. En alles wordt vanuit één voorraad verstuurd. Dat lost mijn problemen in de komende piekmaanden permanent op, met als bonus dat ik via de snelle aansluiting op die andere platforms nu al meer omzet heb dan voorheen. Ik ben nu voor meer web¬shop-eigenaren in gesprek met Montapacking om voor hen dezelfde oplossing te creëren. Als andere webshopeigenaren met deze zelfde problematiek zitten, dan kunnen ze mij gerust benaderen, en dan help ik hen met een permanente oplossing”, aldus Reitsma.

Over Top Media Groep
Top Media Groep is een full service marketingbureau, waarbij het verbeteren van de zichtbaarheid van de klant centraal staat. Top Media Groep helpt ondernemers in het klein-MKB met het verwezenlijken van hun conversiedoelen. Dit kan zijn het genereren van traffic naar een bouwmarkt, het onder de aandacht brengen van nieuwe diensten van accountants en het online stimuleren van kaartverkoop van diverse grote theaters in Nederland. Het bepalen van een identiteit, het uitlichten van de krachten van een webshop en daar vanuit ondersteunen bij het nemen van beslissingen in het marketingplan. In dit plan is Top Media Groep groot genoeg om te ondersteunen op alle facetten en klein genoeg om dagelijks persoonlijk contact te houden met de klant. Ons motto is: ‘’Gooi je probleem over de schutting en wij komen met een passende oplossing waar de klant beter van wordt zonder een direct grote investering te moeten doen’’.