Webwinkel Beaumotica wint prestigieuze internationale award

In de nacht van 21 op 22 april werden in Las Vegas de winnaars van de internationale Imagine Commerce awards bekend gemaakt. Ook de webwinkel van Beaumotica viel, als eerste Nederlandse partij ooit, in de prijzen. De door MediaCT ontwikkelde webshop won de award voor Best Tiny-Screen/Mobile Experience!

Imagine Commerce is het wereldwijde Magento en eBay Enterprise event, dat dit jaar voor de vijfde keer plaatsvond. Het Imagine Commerce event bracht dit jaar 2400 e-commerce experts, ondernemers, organisaties en leveranciers bij elkaar. Vanuit meer dan 40 landen kwamen zij naar Las Vegas om te netwerken en ideeën uit te wisselen. Het Imagine Commerce event biedt senior executives, marketeers en developers van alle soorten internetbureaus, evenals ondernemers en technologische vernieuwers de kans om samen te werken, kennis en inspiratie te delen en strategieën aan te scherpen.

Awards

Ook dit jaar vond er officiële ‘award ceremony’ plaats tijdens het Imagine Commerce event. Er werden awards uitgereikt in 10 verschillende categorieën: Best web design, Best omnichannel experience, Best marketing campaign of the year, Growth, Most innovative, Great explorer award for international expansion, Magento pioneer, Best tiny-screen/mobile experience, Customer service rock star en best B2B user experience. Klanten en ontwikkelaars uit de hele wereld hadden enige tijd geleden de gelegenheid gehad om hun webshop te nomineren in één van deze categorieën, waarna de jury hier de winnaars uit heeft gekozen. Er waren duizenden inzendingen wereldwijd voor de internationale Imagine Commerce awards. Klik hier voor een overzicht van de nominaties van alle categorieën.

Beaumotica

Beaumotica is een webwinkel die sfeer in huis brengt met verlichting van Philips en lifestyleproducten van iittala. Beaumotica bood als eerste Nederlandse webshop producten van Philips Hue aan en is bovendien preferred Philips Hue reseller. Omdat het aantal mobiele gebruikers van webshops toeneemt, is het slim om over een mobiele variant van je shop te beschikken. Beaumotica en MediaCT besloten daarom om een volledig adaptive site te realiseren met drie versies: groot, iets kleiner en mobiel. Omdat bezoekers het liefst grote productfoto’s zien, is daarmee bij het maken van de verschillende varianten nadrukkelijk rekening gehouden.

Best tiny-screen/mobile experience award

Het aantal consumentenaankopen vanaf mobiele apparaten blijft ieder jaar groeien. Daarom is de categorie Best tiny-screen/mobile experience een belangrijk onderdeel van de awards. Beaumotica moest het opnemen tegen shops uit Australië (Australian Gheograpic), Mexico (Librerias Gandi) en de VS (Red’s Gear), maar heeft gewonnen vanwege zijn innovatieve en gebruiksvriendelijke adaptive design. Een hele prestatie: uit vele duizenden inzendingen zijn 10 winnaars gekozen en daar was Beaumotica er een van.

Commercieel directeur Tjitte Folkertsma nam de award in ontvangst: “Het is mooi om te zien dat Nederland voorop loopt in de e-commerce wereld. We zijn enorm trots op dit resultaat van onze samenwerking. Complimenten en felicitaties voor het team van MediaCT en Beaumotica!”