Industry Wire

Geplaatst door weCity

weCity begrijpt de kunst van reizen op jouw persoonlijke maat

Bezoekers aan Amsterdam, opgelet. Opvouwbare plattegronden zijn niet meer nodig. Het papieren gidsje is toch al verouderd tijdens het ter perse gaan. Dus laat die adviezen over plekken waar je eigenlijk helemaal niet naar toe wilt thuis. Het is tijd om de gratis app weCity Guide te downloaden, een reis app met advies op maat. Jouw maat, om naar binnen te kunnen bij de activiteiten die bij jou passen, direct reserveren bij de restaurants waar jij vanavond wil eten, om van Amsterdam te genieten op jouw manier. Wij willen de drempels in de stadservaring wegnemen en daarom biedt weCity haar gasten kosteloos WiFi toegang, om data roaming kosten te vermijden en toch on-line te kunnen zijn.

weCity is een nieuwe digitale reisgids, die de wensen en behoeften van de reiziger als uitgangspunt neemt. Bezoekers kunnen eenvoudig een persoonlijk profiel aan maken, zodat de app met beeldschoon inspirerend design relevante suggesties kan geven. Gepersonaliseerd en relevant voor de omstandigheden waarin de bezoeker zich bevindt, zodat deze minder tijd bezig is met uitzoeken, plannen en wachten. Zodat hij een stad voorbij de ‘top tien’ lijstjes kan ontdekken en meer tijd over heeft om te genieten van het moois dat Amsterdam te bieden heeft.

Wij maken gebruik van een combinatie van eigen gebruikersprofielen, de locatie, het weer, redactionale content over de bezienswaardigheden binnen en rondom Amsterdam. Dit wordt mede gestuurd door een zelf-ontwikkeld algoritme dat unieke, gecureerde, suggesties geeft die passen bij onder meer de smaak, interesses en groepssamenstelling van de bezoeker. Aan gebruiksgemak is gedacht: de bezoeker kan direct vanuit de app een tafeltje reserveren bij de beste restaurants, een kaartje kopen voor musea en attracties.
Made in Amsterdam, een van de belangrijste start-up steden van Europa, door marketing pro Luc Deliance en content-expert David Kat (beiden veelbereisd en tevens gastvrije Amsterdammers), kunnen wij stellen dat het team van weCity doordesemd is van ‘stadstoerisme in de 21ste eeuw’.

Om onhafhankelijke suggesties aan haar gebruikers te kunnen garanderen werkt weCity zonder verborgen agenda. Het beleid is transparent en open: er zijn geen individuele dealtjes, waardoor wij toeristen kaartjes opdringen, louter omdat die voor ons lucratief zijn.
“Ons doel is om gasten gedurende hun gehele bezoek te begeleiden” zegt mede-oprichter Luc Deliance “ Onze focus is niet alleen op de verkoop van kaartjes, of op het boeken van een tafel in een restaurant, maar juist op het scala aan activiteiten die toeristen willen ondernemen, en dat vanuit één enkele app.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht