Industry Wire

Geplaatst door Webstores

Wensink Automotive kiest voor Webstores als digital partner

Wensink Automotive is één van de grootste spelers binnen de Automotive branche met 40 vestigingen en rond de 1.100 medewerkers. Wensink biedt verkoop en andere mobiliteitsdiensten voor personenwagens, bedrijfswagens, trucks en trailers maar vanzelfsprekend ook aftersales en onderhoud. Wensink is officieel dealer van de merken Mercedes-Benz, smart, Ford, Citroën, DS, Kia en Fuso, en behoort met een omzet van boven de €600 mln al jaren tot de top van Nederland. Met een eigen leasemaatschappij en schadeherstelbedrijven is Wensink een volledige mobiliteitspartner.

Digitale strategie
Wensink kiest er voor om zich met al deze mooie merken nu klaar te maken voor verdere groei. Digitalisering is hierbij één van de belangrijkste pijlers, waarbij de klant van Wensink met zijn wensen en eisen nadrukkelijk centraal komt te staan op het nieuw te realiseren platform. Het portaal www.wensink.nl wordt daarmee een verlengstuk van de vestigingen.

De klant als rode draad
De uitdaging voor Wensink ligt in het verder voortborduren op de strategie om als volledige mobiliteitspartner haar klanten ook digitaal optimaal te faciliteren op alle contactmomenten. Door het slim presenteren van relevante smart content op het platform en het aan de hand nemen van de bezoeker, wil Wensink de klant centraal stellen. Dat houdt in dat oriënterende klanten middels intuïtieve lead- en conversiefunnels worden verleid een beslissing te nemen. Bezoekers converteren van kijken naar beslissen, maken een afspraak of schaffen direct zijn/haar gewenste oplossing aan. Het nieuwe platform moet de grote driver zijn van persoonlijk en aangenaam contact.

Automotive expertise
“We kennen Webstores eigenlijk al jaren en hebben al langer een goed contact met elkaar. Webstores is gewoon een partij die kwaliteit levert en is vanuit hun pragmatisme een erg prettige sparringpartner. We kijken dan ook uit naar de samenwerking. ” aldus Leon van Davenhorst, Digital marketing manager bij Wensink.

Dat laatste wordt beaamd door Henri Willems, Commercieel Directeur bij Webstores: “Wij vinden de Automotive branche een enorm uitdagende en dynamische branche. We werken al voor een aantal hele mooie concullega’s van Wensink, het feit dat we nu ook het nieuwe platform van Wensink Automotive mogen gaan realiseren maakt ons trots. We hebben er zin in!”.

Meer informatie
www.wensink.nl
www.webstores.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht