Widespace synchroniseert mobiele advertenties met televisiereclames

Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, lanceert AdSync. AdSync is een totaal nieuwe reclame-oplossing die mobiele advertenties en tv-commercials synchroniseert. AdSync maakt het mogelijk dat wanneer een televisiereclame wordt uitgezonden, de advertenties van hetzelfde merk worden weergegeven op mobiele websites en apps.
Het onderzoeksbureau Inizio toont aan dat het effect van gesynchroniseerde advertenties significant toeneemt in vergelijking met aparte campagnes op mobiele devices en televisie. Zo stijgt de aankoopintentie van de kijker met ruim 20 procent wanneer zij gesynchroniseerde advertenties bekijken.
Sinds de komst van smartphones en tablets is het televisie kijken drastisch veranderd. Volgens onderzoeksbureau Nielsen gebruikt drie op de vier kijkers een mobiele telefoon, computer of tablet tijdens het televisiekijken. Het publiek wil de kijkervaring van televisieprogramma’s en commercials verbeteren door zichzelf continu te updaten, aanvullende informatie te zoeken en direct over de inhoud te discussiëren tijdens uitzending.
“Het torenhoge mobiele gebruik beïnvloedt onze mediaconsumptie”, zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. “Televisie en mobiele apparaten vullen elkaar aan en bieden veel interactiemogelijkheden. Het is onze taak om adverteerders te helpen profiteren van dit fenomeen. AdSync biedt hiervoor een prachtige oplossing.”
AdSync is getest tijdens een pilot waaraan verschillende grote Zweedse adverteerders deelnamen. De resultaten laten zien dat gesynchroniseerde mobiele advertenties en televisiecampagnes hoger scoren als het gaat om awareness, merkvoorkeur en aankoopintentie dan campagnes die afzonderlijk van elkaar worden getoond. Volgens Inizio was deze stijging bij aankoopintentie het hoogst, van 16 procent naar 39 procent bij gesynchroniseerde campagnes.
De AdSync technologie wordt op dit moment gelanceerd in Zweden en zal in de loop van 2014 uitgerold worden naar de overige landen waar Widespace actief is.
Over Widespace
Widespace is de meest innovatieve aanbieder van gratis digitale content. Met onze unieke technologie en uitmuntende service bieden we merken de meest effectieve reclame-oplossingen voor het communiceren met de doelgroep via mobiele apparaten. Dagelijks bereiken wij miljoenen mensen via de meest bezochte mobiele websites en de meest populaire apps. Met hoofdfocus op interactieve gebruikerservaringen versterken we de relatie tussen merken en hun doelgroep en verhogen we de inkomsten voor onze partners. Widespace is in 2007 opgericht in Zweden en is op dit moment in acht Europese landen actief. Kijk voor meer informatie op http://www.widespace.com/nl/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.