Geplaatst door Persgroep

Wisselingen Raad van Commissarissen de Persgroep Nederland: vertrek Arie Verberk en toetreding Frits Campagne

Arie Verberk zal na 15 jaar afscheid nemen van de RvC. Arie was al betrokken van 2003 tot 2009 binnen de RvC van het zelfstandige Het Parool. Daarna, van 2009 tot 2018, heeft hij leiding gegeven aan de RvC van de Persgroep Nederland. Hij heeft in die jaren het bedrijf geholpen en geadviseerd van een kleine speler aan de start, naar het grootste mediabedrijf van Nederland anno nu.

De plek die Arie Verberk achterlaat, zal worden gevuld door Frits Campagne. Frits is voormalig CEO en huidig voorzitter van de Raad van Bestuur. De carrière van Frits begon ooit als journalist. Hij groeide door tot adjunct-hoofdredacteur van het Parool. Hij werd vervolgens de motor van de verzelfstandiging van Het Parool, waar hij de leiding kreeg. Na de overname door de Persgroep werd hij de CEO van alle activiteiten in Nederland. Die rol hield hij tot januari 2017. Frits bleef betrokken en zo hielp hij afgelopen jaar door interim CEO te zijn van Berlingske Media in Denemarken. Met de toetreding tot de RvC stopt Frits als voorzitter van de Raad van Bestuur, waar hij vervangen wordt door CEO Persgroep Nederland Erik Roddenhof.

Christian van Thillo, groep CEO de Persgroep: “Frits Campagne is zo doorvlochten met de ins en outs van dit bedrijf, dat zijn kennis en kunde altijd gewenst is. Hij heeft als CEO een fantastische rit gemaakt. Zijn nieuwe rol in de context van de Raad van Commissarissen houdt hem gelukkig dichtbij. Frits volgt Arie Verberk op die al zoveel jaren een klankbord is geweest. Arie heeft ons succesvol geholpen in vele turbulente periodes. Hij is daarin van onschatbare waarde geweest voor ons. Eerst was hij er in de ondernemende jaren van het onafhankelijke Het Parool en daarna nam hij het veel grotere bedrijf mee in de aanpak en groei van de Persgroep”.