Geplaatst door WD

World Backup Day: houd kostbare bestanden veilig met een effectieve 3-2-1 back-upstrategie

Neem even de tijd om na te denken over alle gegevens die momenteel digitaal zijn opgeslagen: familiefoto’s, video’s, belastingaangiften, misschien werk van school/universiteit of zelfs zakelijke documenten. Er is geen beter moment dan World Backup Day op 31 maart om iedereen eraan te herinneren een back-upplan te maken voor deze belangrijke data. Als het belangrijk of onvervangbaar is, maak er dan nu een back-up van. De praktische 3-2-1 back-upstrategie is volgens Western Digital een eenvoudige manier om verlies van data te voorkomen.

Verlies vaak per ongeluk
Het beruchte ‘spinning wheel of death’ verschijnt precies voor het opslaan van een essay, een warme drank morst over het toetsenbord nét voor een grote presentatie, je smartphone verdwijnt uit je achterzak in het openbaar vervoer; uit een onderzoek van het Ponemon Institute bleek dat maar liefst 29 procent van het gegevensverlies volledig per ongeluk is. Menselijke fouten – en het gegeven dat bijna een derde van alle pc’s al is geïnfecteerd met gevaarlijke malware – vormen een echte, onzichtbare bedreiging voor favoriete bestanden.

De realiteit is dat veel mensen niet goed thuis zijn in het maken van back-ups van bestanden. Volgens een recente peiling heeft 21 procent nog nooit een back-up van gegevens gemaakt. World Backup Day op 31 maart herinnert iedereen eraan om alle favoriete, meest waardevolle foto’s, documenten en andere soorten bestanden veilig te houden.

Een algemene vuistregel om te voorkomen dat belangrijke gegevens voor altijd verdwijnen, is de 3-2-1-regel:

• maak DRIE kopieën van data. Eén is een primaire back-up en twee zijn kopieën.
  • Bewaar kopieën van back-ups op TWEE verschillende soorten media of apparaten.
  • ÉÉN reservekopie moet offline en ergens anders worden bewaard.

Deze kopieën kunnen bewaard worden op een breed scala aan externe opslagoplossingen, zoals de SanDisk Professional PRO-G40 SSD, een draagbare SSD die hoge capaciteiten biedt en tegelijkertijd helpt om inhoud te beschermen tijdens de meest veeleisende workflows. De SanDisk Extreme (Pro) Portable SSD V2 is schok- en waterbestendig en gemaakt voor diegenen die extreme snelheden nodig hebben voor grote bestandsoverdrachten terwijl ze onderweg zijn.

—–

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kunnen aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leven, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.