Industry Wire

Geplaatst door World of Content

World of Content is nu ook in staat om voor de drogisterijsector productinformatie vast te leggen

World of Content is officieel gecertificeerd door GS1 voor het vastleggen van etiketinformatie voor de drogisterijsector. Hierdoor kan World of Content nu een nog groter deel van de markt bedienen via haar Data Management Service (DMS) door gebruik te maken van het Certifai platform.

World of Content was eerder dit jaar al door GS1 gecertificeerd voor het vastleggen van logistieke informatie en etiketinformatie levensmiddelen. Een van de sterkste punten van de dienst is dat gegevens binnen 48 uur volledig geautomatiseerd worden vastgelegd. Nu, enkele maanden later, heeft World of Content het certificaat behaald om met dezelfde servicekwaliteit data vast te leggen voor klanten binnen de drogisterijsector.

De kern van de samenwerking kan worden samengevat in de volgende stappen:

– Leveranciers of retailers sturen al hun digitale productverpakkingen op naar World of Content;
– Een dataspecialist kan binnen enkele seconden producten in bulk uploaden (tot honderden tegelijk) naar het Certifai-platform;
– Door gebruik te maken van Artificial Intelligence wordt de data automatisch geanalyseerd en herkend in lijn met de gestelde datakwaliteit standaarden van GS1;
– Via een automatische koppeling wordt de gecertificeerde product data beschikbaar gemaakt binnen het GS1 account van de klant.

Wanneer de 4 bovenstaande acties (die bij elkaar minder dan 48 uur duren) zijn voltooid, kan alle gecertificeerde product data direct worden afgenomen door alle retailers. Door deze werkwijze is het niet nodig om fysieke producten op te sturen, waardoor er geen transportkosten aan zijn verbonden. Met slechts een snelle validatie ter plaatse van de logistieke gegevens, maakt World of Content het mogelijk om data binnen 48 uur beschikbaar te maken bij GS1.

“We streven er altijd naar onze klanten een complete service te verlenen. Daarom zijn we erg trots om vanaf nu ook merkfabrikanten en retailers binnen de drogisterijbranche te kunnen helpen. Door de combinatie van ons Product Experience Management (PXM) platform en de Data Management Service kunnen we onze klanten bedienen van A tot Z, waardoor zij kunnen besparen op zowel tijd als geld. Daar doen we het voor”, aldus Sven van de Voorde, Online Marketeer bij World of Content.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht