Worldcom PR Group eerste grote internationale gebruiker Opp app

De Worldcom PR Group, ’s werelds grootste netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, is als eerste grote internationale organisatie de samenwerking aangegaan met de OppCompany. Dit bedrijf heeft de Opp-methodiek ontwikkeld, waarmee organisaties via de bijbehorende app permanent de mening van hun stakeholders kunnen peilen en verzamelen.
‘Opp’ is de samentrekking van ‘opinion’ en ‘app’, en is een tool om betrokkenheid en participatie (Collective BrainPower®) tussen organisaties en hun stakeholders te organiseren en voor strategische doeleinden in te zetten. De methodiek maakt het mogelijk doelgroepen, zoals werknemers, klanten, leden, inwoners of samenwerkingspartners, via conversatie te bevragen en te betrekken bij plannen en beleidsvoornemens.
Paul Vermeij, een van de oprichters van de OppCompany, is zeer enthousiast over de Worldcom PR Group als gebruiker. “De tool heeft zich in Nederland al bewezen bij een aantal grote partijen, waaronder bouwonderneming TBI, zorgorganisaties SEIN en ’s Heeren Loo en een aantal gemeenten. TBI heeft strategische thema’s voorgelegd aan 600 van zijn topmensen. In een paar weken tijd had de onderneming de mening en 1.500 ideeën van dit collectief op tafel en nam de betrokkenheid zienderogen toe. Die vorm van stakeholderparticipatie zien we zeker ook internationaal.”
De marketing-verantwoordelijke van Worldcom, Carol Klimas, heeft de voordelen helder voor ogen. “Ik heb allereerst de mogelijkheid om de Opp app in te zetten onder onze 110 partners, om ze te betrekken bij onze internationale positionering. De snelheid van informatievergaring, het gemak waarmee we intern de dialoog kunnen opzetten en de brainpower vanuit ons collectief brengen stakeholder management naar een hoger niveau. We gaan de Opp tool dan ook niet alleen inzetten voor ons eigen wereldwijde netwerk, maar gaan ook onze opdrachtgevers met deze app helpen om de betrokkenheid van hun eigen doelgroepen te verbeteren.”
Opp creëert met name draagvlak doordat deelnemers actief betrokken worden bij de organisatie, doordat ze hun mening kunnen geven via een aantal adaptieve vragensessies. Deelnemers zien meteen de resultaten van de totale groep op hun smartphone Daardoor stijgen de motivatie en de betrokkenheid en dus de performance van de gehele organisatie.
De Opp app is beschikbaar voor iOS, Android en Windows en is te downloaden via de desbetreffende app stores. Gedetailleerde informatie over de app is te vinden via https://www.youtube.com/watch?v=cr57k3NceBA.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.