Xandr versterkt het partnerschap met het wereldwijde mediabedrijf Schibsted
Xandr, het geavanceerde reclamebedrijf en open source technologie-platform van AT&T, en Schibsted, een wereldwijd opererend digitaal mediabedrijf, hebben vandaag aangekondigd dat ze voortbouwen op hun langdurige samenwerking. In de meest recente fase van de relatie worden Programmatic Guaranteed-deals mogelijk gemaakt voor adverteerders die premium content van Schibsted kopen.
Schibsted is al jarenlang een partner van Xandr en een vertrouwde adviseur voor vroege productreleases, waaronder Programmatic Guaranteed, die op het strategische verkoopplatform van Xandr, Xandr Monetize, worden aangeboden. Xandr en Schibsted werken al sinds 2013 samen. Schibsted was de eerste klant op de adserver van Xandr. Dit is nu uitgegroeid tot een partnerschap waarin Schibsted gebruik maakt van het volledige pakket van Xandr, inclusief SSP, DSP, adserver en rendementsanalyses. Bovendien heeft Schibsted op het Xandr-platform zijn eigen technologische oplossingen geïntegreerd en gebouwd, waaronder klantrelatiebeheer (CRM, Customer Relationship Management) en orderboekingssystemen (OMS, order management systems). De relatie tussen de twee bedrijven strekt zich uit over heel Scandinavië: Xandr en Schibsted werken als partners samen in Noorwegen, Zweden en Finland.
Programmatic Guaranteed combineert de voorspelbaarheid van directe verkoop met de kracht van programmatic, zodat publishers hun kopers de gelegenheid geven transacties met hen te doen hoe en waar ze dat willen. Met Xandr betekent dit flexibiliteit en controle met superieure optimalisatie, zodat publishers het meeste uit hun premium advertentieruimte kunnen halen. Deze technische oplossing is ontworpen om gelijke tred te houden met de innovatieve reclamemarkt die toeneemt door de behoefte van kopers om gereserveerde advertentieruimte programmatisch af te handelen.
“Xandr is trots op de langetermijnrelaties die we hebben onderhouden met de grootste, wereldwijd opererende mediabedrijven”, vertelt Daniel Clayman. “Schibsted is belangrijk voor ons omdat we er als vertrouwde partner op kunnen rekenen dat ze stimulerende feedback geven en we ons platform daarop kunnen aanpassen, zodat het beter aansluit op hun vereisten. Met input zoals die van Schibsted kunnen we ervoor zorgen dat ons platform de zichtbaarheid en het vertrouwen biedt die mediabedrijven nodig hebben om te concurreren met gesloten platforms.”
Caroline Claesson, Programmatic Solution Manager bij Schibsted voegt hieraan toe: “Onze samenwerking en partnerschap met Xandr is voor Schibsted van blijvend belang en heel vruchtbaar. Doordat we nu in staat zijn om Programmatic Guaranteed in onze markten te lanceren, kunnen we nog beter tegemoetkomen aan de behoeften en de vraag van onze kopers. We zijn blij dat we vanaf het begin met onze expertise en ervaring een bijdrage hebben kunnen leveren aan deze ontwikkeling. Samen met Xandr en onze belanghebbenden hebben we het product ontwikkeld en tegelijkertijd onze strategische samenwerking versterkt. We kijken uit naar de toekomst.”
Over Xandr
Xandr is het reclamebedrijf van AT&T en leider op het gebied van addressable TV, wat adverteerders en mediabedrijven betere oplossingen biedt. Xandr Invest en Xandr Monetize, onze strategische platforms die zijn gebaseerd op meer dan tien jaar AppNexus-innovaties, optimaliseren mediabestedingen via beeldschermen voor zowel kopers als verkopers. Community, aangestuurd door Xandr, is een gecontroleerde marktomgeving met premium publishers die toegang biedt tot unieke consumenteninzichten in een voor het merk veilige omgeving. AT&T gebruikt al meer dan 143 jaar gegevens en technologie om de consumentenervaring te ontwikkelen en te verbeteren.
Over Schibsted
Schibsted is een toonaangevende familie van digitale consumentenmerken op het gebied van media, online markten en slimme digitale diensten. Onze mediamerken, zoals VG, Aftonbladet, Aftenposten en SvD, staan bekend om hun betrouwbaarheid, uitzonderlijke journalistiek en hoge redactionele onafhankelijkheid. De toonaangevende marktplaatsen Finn, Blocket en Tori verbinden elke maand miljoenen gebruikers. Digitale diensten zoals Lendo, Bynk en Compricer helpen de consument om betere keuzes te maken. Schibsted heeft als missie om mensen in hun dagelijks leven te ondersteunen met behulp van technologie en data om innovatieve producten en geweldige gebruikerservaringen te creëren en te helpen bouwen aan een duurzame toekomst.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.