Young Advertising lanceert Young Advertising Trading

In samenwerking met JustPremium lanceert Young Advertising een Ad Exchange waar via het veilingmodel adverteerders bereik inkopen in de doelgroepen kids & jongeren. Young Advertising Trading biedt adverteerders en mediabureaus hiermee een gecontroleerd en kwalitatief bereik middels het High Impact advertentieformaat, de LightBox.
Door de aansluiting op de onlangs gelanceerde marktplaats JustPremium.nl krijgt de adverteerder toegang tot een tradable formaat met een groot canvas om op te werken. Voor Young Advertising van doorslaggevend belang omdat de doelgroep veelal visueel is ingesteld en een andere benadering vergt van de adverteerder. Een groot formaat maakt het tonen van een filmtrailer, speelgoed en fashion mogelijk. Van belang is ook dat het universeel toepasbaar is op alle aangesloten en aan te sluiten websites.
Douwe de Jonge :”Wij merken dit jaar duidelijk een afname in de inkoop van standaard formaten, als deze überhaupt nog direct worden ingekocht. De Lightbox geeft de adverteerder 100% awareness terwijl hiervoor geen schrikbarende bedragen hoeven te worden betaald. Ook het maken van de uiting is gemakkelijk en vergt geen grote investering of technische kennis. Wie toegang heeft tot een tradedesk kan vanaf nu een groot bereik inkopen in de doelgroep kids en jongeren. Dat bereik gaat alleen maar groter worden, we sluiten nu dagelijks nieuwe websites aan”.
Young Advertising verzorgt onder andere de exploitatie van kwalitatieve titels zoals Online Soccer Manager, ELLEgirl, Cosmogirl, Spelle.nl, Kleurplaten.nl en Leerspellen.nl en is daarmee één van de grootste netwerken die zich specifiek richt op de jongeren doelgroep.
Meer informatie vindt u op de website van Young Advertising.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.