YouTube Agency Team5pm en GAMMA winnen AMMA award

De felbegeerde media vakprijs AMMA Awards bekroont al twintig jaar de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Dit jaar is YouTube Agency Team5pm in de prijzen gevallen in de categorie ‘Beste Inzet van een Medium’ met hun data-gedreven GAMMA-case. Een case waarbij extensieve data-analyse de basis vormde voor een intent-based YouTube advertentie- en contentstrategie. Het populaire videoplatform werd zo op een onderscheidende en innovatieve manier ingezet. Het resultaat? GAMMA domineerde de zoekresultaten en claimde daarmee relevante klus-domeinen op YouTube.
Frank de Wit, Managing Director Creative Studio, Team5pm: “We zijn super trots dat we een AMMA Award aan onze GAMMA-case kunnen toeschrijven. De case laat zien hoe YouTube, als grootste zoekmachine ter wereld, een sleutelrol kan spelen in een search campagne. Door de juiste content te produceren en slim te distribueren, waren wij daar wanneer de kijker ons nodig had. We willen alle partners bedanken voor het vertrouwen en de fijne samenwerking.”
GAMMA-case:
GAMMA had als doel middels video-content relevante domeinen binnen de doe-het-zelfmarkt te claimen, zoals isolatie en tuinieren. YouTube leent zich hier perfect voor. Het platform is de op één na grootste zoekmachine ter wereld en wordt massaal ingezet om antwoorden te vinden op vragen. Door de combinatie van zowel datagedreven onderzoek, als productie en distributie, creëerden Team5pm een YouTube-strategie met een minimaal mediabudget, die inspeelt op de intrinsieke intentie van de doelgroep. Dit data-gedreven onderzoek in combinatie met YouTube- en video-SEO, contentproductie en slimme distributie bleek de gouden formule te zijn om de zoekresultaten in zowel YouTube als Google te domineren.
Meer informatie: www.team5pm.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.