Geplaatst door E-tail Genius

Youwe breidt uit met Artificial Intelligence via belang in E-tail Genius

Rotterdam, 12 September 2018 – Youwe, toonaangevend Digital Agency uit Rotterdam met vestigingen in Amsterdam, Groningen, Kiev, Londen en Helsinki, maakt vandaag met trots haar deelname in E-tail Genius bekend. E-tail Genius zal via Youwe op maatwerk Artificial Intelligence (kunstmatige intelligentie) projecten aan gaan bieden, waardoor de dienstverlening van Youwe wordt uitgebreid met kennis en diensten op het gebied van AI en Machine Learning. Het AI platform van E-tail Genius zorgt ervoor dat Youwe vanaf heden haar klanten concrete, betaalbare, toepasbare en succesvol bewezen Artificial Intelligence oplossingen kan aanbieden.

E-tail Genius is opgericht in 2016 te Delft en is actief in Nederland en Noordwest-Europa. Het bedrijf is ontstaan om wetenschap en praktijk dichter bij elkaar te brengen. De ontwikkelde AI modules zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en zijn met verschillende bedrijven doorontwikkeld tot bewezen praktische oplossingen zoals het voorspellen van optimale prijzen (Algorithmic Pricing), het reduceren van product retouren (Return Reducer) en vier andere beproefde oplossingen. E-tail Genius werkt met een talentvol team van data scientists, wetenschappers en IT-ers vanuit haar kantoor in de Science Tower te Rotterdam. Enkele klanten van E-tail Genius zijn: La Place, Heineken, KPN, MegaGroup, Rituals en Technische Unie.

Waar AI op dit moment enkel voor techgiganten of innovatieve start-ups is weggelegd, willen beiden bedrijven AI voor ieder bedrijf toegankelijk maken. Bedrijven kunnen profiteren van bewezen modules en een innovatief AI platform waarbij zij de slimme algoritmes kunnen integreren in hun dagelijkse besluitvorming. De AI kennis van E-tail Genius en de geboden schaalbaarheid van softwarekennis en de kennis in datamanagement van Youwe worden in deze samenwerking gebundeld.

“E-tail Genius wil een wereldspeler zijn in de snelgroeiende AI-markt. Dit doen we niet alleen door het aanbieden van schaalbare AI oplossingen, maar ook door de samenwerking met ervaren partners in de markt. Wij zijn blij dat wij samen met Youwe de oplossingen voor een nog grotere groep beschikbaar kunnen maken. Door de samenwerking met Youwe kunnen wij klanten sneller helpen met uitdagingen rondom data management en integraties met bestaande software pakketten en zijn wij ook ISO 27001 en ISO 19944 gecertificeerd,” aldus de oprichters Arian Oosthoek en Professor Felix Janszen.

“Met de deelname in E-tail Genius maken wij de volgende stap in onze ambitie om meetbare groei te realiseren bij onze klanten middels intelligente oplossingen. Up-to-date zijn is vandaag de dag niet meer voldoende: Om de concurrentie voor te zijn moeten bedrijven eigenlijk al met één been in de toekomst staan. Precies daar kunnen wij nu nog efficiënter mee helpen: Door het productportfolio van E-tail Genius maken wij AI toegankelijk. Wij implementeren de modellen op maat en maken het tastbaar. De achterliggende technologie is daardoor geen black-box, zodat de organisatie weet aan welke knoppen er gedraaid moet worden om de gestelde doelen te bereiken,” zegt Rob Wiek, CEO van Youwe.

De AI-modules
E-tail Genius en Youwe bieden verschillende succesvolle AI-modules aan die er voor zorgen dat organisaties zo effectief mogelijk kunnen presteren. Zo geeft de Demand Forecaster inzicht in de toekomstige marktvraag, stelt de Dynamic Profiling marketeers in staat om klanten op een individueel niveau te segmenteren, weet u dankzij de Algorithmic Pricing wat de optimale prijs is per individuele order, krijgt u met de Customer Loyalty Optimizer inzicht in welke drivers belangrijk zijn voor klantloyaliteit en met de Return Reducer krijgt u inzicht in welke factoren er voor retouren zorgen en hoe deze te verlagen zijn.

Stuk voor stuk zorgen de AI-modules van Youwe en E-tail Genius voor vooruitgang voor elke organisatie en levert het een hogere klanttevredenheid en een hogere winstmarge op, aangezien u met AI van te voren kan inspelen op de behoeftes van de klant.

———————————————————————————————————–
Over Youwe
Met zes locaties in Europa, 130 werknemers en een gedemonstreerde full-service portfolio is Youwe Magento Enterprise partner en lid van de Magento Advisory Board. Daarnaast is Youwe ook Drupal Association Organization Member. Youwe zorgt voor het leveren van complexe e-commerce en PIM-MDM oplossingen, full-service, van strategie en concept tot aan realisatie en conversie. Lees meer op: www.youwe.nl

Over E-tail Genius