Geplaatst door Yuki

Yuki Robotic Assistant haalt zelf facturen op en verwerkt ze in de boekhouding

Nieuwe service leidt tot compleet nieuwe werkwijze voor accountants en ondernemers

UBL-facturen automatisch ophalen bij leveranciers en verwerken in de boekhouding. Het is een nieuwe service die deze week door het Rotterdams softwarebedrijf Yuki is gelanceerd onder de naam Robotic Assistant. Yuki werkt hiervoor samen met InvoiceSharing.

De nieuwe Robotic Assistant zal de manier van werken van zowel accountants als ondernemers ingrijpend veranderen. Zelf inloggen op de websites van leveranciers of bonnen en facturen inscannen is er niet meer bij. Leveranciers sturen hun facturen naar InvoiceSharing die ze omzet in UBL. De assistent haalt ze vervolgens automatisch op en verwerkt ze.

Direct in de boekhouding

De Robotic Assistant van Yuki maakt gebruik van IDR (Intelligent Document Recognition) en instelbare herkenningsregels. Hierdoor komen de facturen keurig uitgesplitst direct op de juiste plek in de boekhouding.

Toewerken naar Robotic Accounting

Volgens Lucas Brentjens, CEO van Yuki, past de Robotic Assistant in het streven van Yuki terugkerende administratieve handelingen zoveel mogelijk te automatiseren. “Met de Robotic Assistant zetten we weer een flinke stap naar ons einddoel: Robotic Accounting. Dat is een manier van boekhouden waarbij de accountant zich kan concentreren op zijn adviesrol en de ondernemer zo veel mogelijk actueel inzicht heeft. De Robotic Assistant wordt ieders ideale financieel medewerker.”

De Robotic Assistant zit standaard in Yuki.