Industry Wire

Geplaatst door Zalando

Zalando omarmt positiviteit en optimisme in nieuwe eindejaarscampagne: We zullen elkaar weer omarmen

BERLIJN, 9 NOVEMBER 2020 // Deze feestdagen viert Zalando, Europa’s toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, de ultieme vorm van menselijke verbondenheid en solidariteit: de omarming. In een uitdagend jaar van onzekerheid met minder contact voelt menselijke verbondenheid belangrijker dan ooit. Met de eindejaarscampagne “We zullen elkaar weer omarmen” wil Zalando een gevoel van optimisme en hoop voor de toekomst overbrengen in heel Europa.
De eenvoud en de emotionele impact van een omarming komen gedurende de hele campagne terug. Of het nu gaat om vrienden die arm in arm lopen, een dochter die haar bejaarde vader omarmt, of stellen van alle leeftijden, geslachten en seksuele oriëntatie die elkaar omhelzen – de hoofdrolspelers in de campagne zijn echte mensen.*

“De menselijke verbondenheid vormt het centrale idee van onze eindejaarscampagne en sluit aan op onze wens om in deze moeilijke tijd naast onze klanten te staan. Met deze campagne willen we vooral een sociale rol spelen en in contact komen met elkaar via herkenbare verhalen”, zegt Barbara Daliri, Senior Vice President Sales & Marketing van Zalando. “In de campagne wilden we de uitzonderlijke omstandigheden en de onzekerheid van de feestdagen dit jaar onder ogen komen en tegelijkertijd een gevoel van hoop overbrengen.”

De campagne ging al van start op 1 november en duurt twee maanden. Het begon met een eerste teaser fase met merkloze banners of muurschilderingen in groot formaat op zeer zichtbare locaties in heel Europa. In Nederland heeft Zalando grote banners in Utrecht en Amsterdam opgehangen. De banner toont twee figuren in een omhelzing, waarbij de tweede persoon ontbreekt en de vraag “Zullen we elkaar weer omarmen?” wordt gesteld.

Op 8 november onthulde Zalando de afzender te zijn van de banners en werd de kernboodschap “We zullen elkaar weer omarmen” toegevoegd. Deze boodschap wordt de komende maanden verder verspreid met de foto’s en video via verschillende kanalen, waaronder OOH, DOOH en social media en in een hartverwarmende TV-spot.

De TV-spot is opgenomen in Nigeria, Vietnam, Italië, Mexico, Zweden en Duitsland door vier regisseurs, prachtig gefotografeerd door Sarah Blais en gecureerd door Vincent Haycock. Elke film vertelt het verhaal van één omarming, verenigd door een coherente look en feel, waardoor alle films individueel of samen geknipt kunnen worden. Het nummer ‘Godspeed’ van Frank Ocean versterkt het gevoel van menselijke verbondenheid en saamhorigheid.

De campagne is gecreëerd in samenwerking met creatief bureau Anomaly Berlijn en zal in alle 17 Europese markten waar Zalando actief is, worden uitgerold.

#wezullenelkaarweeromarmen
@Zalando
Credits Zalando:
Campaign Management: Mona Herdener, Katharina Kämpfe, Amit Margalit
Account Management: Milena Steinke, Naomi Scholz, Mona Mohamed Adel, Leonie Knorr
Head of Creative Direction: Lydia Gries
Art Director: Andrei Khashan
Global Social Media: Natalie Wills, Marieke Nelemann, Alexandra Dröner
Credits Anomaly:
CEO & Partner: Simon Owen
Executive Creative Director: Veit Möller
Chief Strategy Officer: Amanda Feve
Business Director: David Barton
Account Director: Joanna Hirst
Project Manager: Elli Pfahler
Senior Producer: Katrin Kaiser
Strategist: Lennart Fleschhut
Creative Directors: Patrick Chambers & Delia Reyes
Copywriter: Omar Khairy

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht