Zelfscanoplossing van TOSHIBA TEC live bij Agrimarkt Goes na succesvolle pilot

Na een uitgebreide testperiode heeft Agrimarkt besloten om de zelfscanoplossing van TOSHIBA TEC – Mobile Shopping Experience – in te voeren bij de vestiging in Goes. Agrimarkt introduceert deze nieuwe manier van winkelen als 'Agrisnelscan' en vanaf woensdag 5 oktober kunnen klanten met de scanner aan de slag. De klant rekent af bij een van de caissières aan een zelfscankassa waardoor het persoonlijk contact tussen de klant en de retailer gewaarborgd blijft. Het zelfscannen is niet verplicht en er is geen klantenpas nodig.
Bij binnenkomst in de winkel pakt de klant de scanner uit de houder na aanraking van de startbutton op het touchscreen om de scanner vrij te geven. De scanner is direct klaar voor gebruik en de klant scant zelf de barcodes van de producten die zij/hij wil kopen. De voordelen zijn met name dat de klant zijn of haar boodschappen gelijk in kan pakken en niet meer op de band hoeft te leggen. Speciaal ontwikkeld om de boodschappen handig in mee te nemen, is het agri-maatje: een stevige herbruikbare kartonnen bak die snel in- en uit te vouwen is. Tijdens het winkelen met de scanner is er voortdurend zicht op de uitgaven omdat zowel het bedrag per product als het totaalbedrag in het scherm wordt aangegeven. Ook kortingen worden direct op de handscanner verrekend. Zodra de klant klaar is met winkelen levert hij of zij de scanner in bij een van de agrisnelscankassa’s waar ook lege flessen- en/of kortingsbonnen direct kunnen worden verwerkt.
De Mobile Shopping Experience (MSE) integreert de storeMate kassaomgeving met een handterminal, zodat klanten artikelen kunnen scannen en inpakken tijdens het winkelen. De zelfscanoplossing van TOSHIBA TEC is volledig online waardoor actuele aanbiedingen of prijswijzigingen meteen worden verwerkt op de mobiele handscanner. Het systeem werkt ook in combinatie met software van andere leveranciers wat de retailer volledige flexibiliteit geeft om het proces van scannen en betalen naar eigen wens in te richten.
Commercieel Directeur Agrimarkt B.V., Wilfred van Elzakker is enthousiast over de zelfscanoplossing van TOSHIBA TEC. “Het mooie van deze ontwikkeling is dat hiermee de klant echt centraal staat. Het is voor ons niet alleen technisch een innovatie, maar biedt klanten van Agrimarkt direct het voordeel van het gemak tijdens het winkelen.”
Jean-Paul Lardenoye, Sales Manager Nederland bij TOSHIBA TEC: “Al meer dan 60 jaar werkt Toshiba TEC samen met retailers aan hetzelfde doel: het creëren van innovatieve oplossingen die de waarde van retailorganisaties doet stijgen. We bekijken steeds opnieuw hoe retailers kunnen inspelen op nieuwe trends en het veranderlijke consumentengedrag. De afgelopen tijd is er in het Agrimarkt-filiaal in Goes volop getest door een groep klanten. Bovendien heeft begin september een zogenaamde stresstest plaatsgevonden, waarbij 80 medewerkers en klanten met twee scanners door de winkel zijn gegaan om het netwerk volop te belasten. En ook deze test was succesvol; het netwerk bleef stabiel.”
Wim van der Lee, directeur operations bij Agrimarkt: “Het test- en pilottraject is door een goede samenwerking met TOSHIBA TEC erg soepel verlopen. Bij alle betrokkenen voelde de nieuwe manier van winkelen direct goed en logisch aan. Ik ga ervan uit dat onze klanten het gemak en deze logica erg op prijs zullen stellen, daar doen we het ten slotte voor.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.