Geplaatst door Zendesk

Zendesk sluit samenwerking met Amazon Web Services

Zendesk (NYSE: ZEN) heeft een samenwerking gesloten met Amazon Web Services (AWS). AWS vormt de infrastructuur achter het nieuwe, open CRM-platform van Zendesk, Sunshine, waardoor het platform moderner, flexibeler en meer open is dan traditionele oplossingen.

Als onderdeel van de samenwerking tussen AWS en Zendesk worden verschillende oplossingen en connectors van Zendesk ondergebracht bij AWS om ontwikkelaars en IT-professionals te helpen snel en eenvoudig toegang te krijgen tot hun data. Naast een Zendesk Marketplace-oplossing met Amazon Connect, is Zendesk Sunshine verbonden met verschillende AWS-diensten zoals Amazon Kinesis, Amazon Simple Storage Service (Amazon S3), Amazon Redshift, Amazon SageMaker en Amazon Virtual Private Cloud (Amazon VCP), AWS PrivateLink.

“De meeste van onze klanten werken al met AWS of overwegen de overstap te maken”, zegt Adrian McDermott, President of Products bij Zendesk. “De samenwerking tussen AWS en Zendesk geeft organisaties de mogelijkheid om data vanuit verschillende bronnen en systemen bij elkaar te brengen zodat ze hun klanten beter begrijpen en de customer journey kunnen personaliseren. Doordat AWS de basis is van het Sunshine CRM-platform, hebben ontwikkelaars de vrijheid om moderne applicaties te bouwen met de tools die ze al kennen en vertrouwen.”

“De groeiende samenwerking tussen Zendesk en AWS wordt gevoed door onze gezamenlijke focus op het verbeteren van de klantervaring”, vertelt Mike Clayville, Vice President, Worldwide Sales & Business Development bij Amazon Web Services. “We zijn verheugd samen bedrijven te kunnen voorzien van de flexibiliteit en schaalbaarheid van AWS, waarmee het makkelijk wordt voor klanten om toepassingen te ontwikkelen met hun CRM, Zendesk data te combineren en meer machine-intelligentie naar het contactcenter te brengen.”

Data uit silo’s bij elkaar brengen
Om eenvoudig data die voorheen gescheiden was in traditionele silo’s bij elkaar te brengen, kunnen organisaties realtime events streamen van Sunshine naar hun Amazon Kinesis Data Streams of Amazon S3. Ook kunnen ze andere AWS-diensten gebruiken zoals Amazon Redshift om probleemloos toegang te krijgen tot ruwe en bewerkte klantdata om rapportages en analytics te verbeteren.

AWS PrivateLink creëert een directe en veilige verbinding tussen AWS en Zendesk. Securityrisico’s worden geminimaliseerd door het gebruik van een privé AWS netwerkverbinding die zorgt dat het verkeer tussen Zendesk en AWS over een AWS netwerkverbinding loopt in plaats van via het openbare internet.

Directe toegang tot Amazon Connect
Zendesk kondigt ook een verbeterd aanbod aan met Amazon Connect, AWS’s cloud-gebaseerde contact center service. Een geïntegreerde oplossing met Amazon Connect en Zendesk is nu beschikbaar via zowel Zendesk Marketplace als AWS Solution Space. De samenwerking tussen Zendesk en Amazon Connect biedt directe toegang tot het Amazon Connect-platform binnen een Zendesk Support account.

Voor Box, een gezamenlijke klant van Zendesk en AWS, brengt de samenwerking nieuwe mogelijkheden met zich mee. “Met AWS en Zendesk kunnen we eenvoudig onze data onderbrengen in Zendesk zodat we onze klanten beter begrijpen”, aldus Tim Smith, Vice President, Customer Success Services bij Box.