Industry Wire

Geplaatst door ODS2

Ziggo herstructureert externe sales

Ziggo besloot zijn externe sales opnieuw in te richten, waarbij speciale aandacht wordt geschonken aan de kleinere dealers. Harald Mulder, channelmanager bij Ziggo over de veranderende aanpak: ‘Al onze dealers zijn voor ons belangrijk en wij willen hen daarom de aandacht geven die ze verdienen. Om kleinere dealers de aandacht te geven die ze verdienen, hebben we besloten om voor hen een nieuw, apart portaal op te zetten.’
De keuze voor ODS2 als drijvende kracht achter het portaal was volgens Mulder een eenvoudige: ‘ODS2 heeft al meer dan 10 jaar ervaring met deze dealers via de retailformule van haar zusterbedrijf Distributie Service Provider baZoeKa. Daarnaast is ODS2 met klanten als KPN en Alice de expert bij uitstek in Nederland als het gaat om winkel- en dealerportalen.
ODS2 heeft niet alleen de portaal ingericht, maar zal ook de achterliggende processen voor haar rekening nemen. Zo wordt ODS2 verantwoordelijk voor onder meer Point of sales (POS), orderverwerking, dealersupport en betalingen. Mulder: ‘Ziggo weet zich op deze manier verzekerd van optimale ondersteuning. Ondersteuning die een-op-een wordt doorgezet naar onze dealers zodat zij optimaal profijt uit de nieuwe inrichting van onze sales kunnen halen.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht