Geplaatst door Zoom

Zoom introduceert filters, nieuwe belichtingsinstellingen en andere opties die Zoom-gesprekken verbeteren

Amsterdam, 5 augustus 2020 – Mensen verbinden beter met video. Maar toch blijft verbinding zoeken een uitdaging wanneer we vaak thuiswerken. De gezellige en informele gesprekken op kantoor ontbreken, en zijn zonder de juiste tools lastig te vertalen naar een digitaal format. Daarom introduceert Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) nieuwe functies die de virtuele werkcultuur verlevendigen. Met stickers, filters, reacties, verbeterde belichtingsopties en ruisonderdrukking hebben gebruikers meer manieren om meetings beter én leuker te maken.

De belangrijkste nieuwe mogelijkheden:
• Filters om een gezellige, informele sfeer te bevorderen – Zet een virtuele eenhoornhoorn, ooglapje of kekke bril op om team meetings, vrijmibo’s of spelletjesavonden leuker te maken. Met kleurenfilters organiseer je makkelijk meetings in zwart-wit, of hul je vergaderingen in een knalroze gloed.
• Zelfverzekerder voor de camera – Verschillende instellingen zijn toegevoegd om gebruikers te helpen zich op hun best te presenteren. Zo hebben gebruikers geavanceerde controle over de beeldintensiteit en -contrasten, verbeterde belichtingsopties, helderheidsinstellingen én automatische retoucheringsfilters.
• Geen afleiding meer uit de omgeving – Nieuwe opties voor geluidsonderdrukking zorgen ervoor dat meetings niet meer verstoord worden door blaffende honden, een draaiende ventilator of spelende kinderen op de achtergrond. Op de laagste stand verrijkt achtergrondmuziek de sfeer bij je yogales of spelletjesavond, terwijl op de hoogste stand geen enkel achtergrondgeluid meer doordringt, zodat je de volledige focus op je presentatie behoudt.
• Nieuwe instant-reacties – Gebruikers kunnen in realtime hun mening delen, zonder de spreker te onderbreken: nieuwe reacties zoals celebrate, laugh en love zijn toegevoegd aan de reactieknop.
• Interactieve presentaties – PowerPoint-slides zijn nu als virtuele achtergrond te gebruiken. Hierdoor overlapt je video met de dia’s, zodat je kunt presenteren als een weerman (of -vrouw). Je videoplaatsing kun je naar ieder deel van het scherm verschuiven, zodat je voor ieder type presentatie de juiste lay-out hebt.
Nu beschikbaar als update
Update naar Zoom 5.2 om toegang tot deze nieuwe features te krijgen. Uiteraard is het ook mogelijk om de nieuwe functies uit te schakelen op account-, groeps- en gebruikersniveau in het Zoom-webportaal.
Het hele Engelstalige bericht, inclusief voorbeelden per nieuwe mogelijkheid, is ook te lezen op de Zoom blog.

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.com en volg @zoom_us.