Emerce Magazine

01_EM133_cover_HR

Emerce #133 – september 2014

In deze editie een interview met Andrew Fisher, Executive Chairman van Shazam Entertainment. Over het pivotten van een miljoenen bedrijf en de toekomst van audio-herkenning. Tevens achtergrondverhaal over NL-ers die werken voor een grote startups in Silicon Valley. Hoe is dat? Wat zien zij als de next big thing? En een feature over de vraag: wordt de e-tailer de retailer van morgen? En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

google-glass copy
28 augustus, 2014

Google neemt de hardware-markt niet serieus

Al langere tijd koestert Google de wens om een grote speler te worden op het gebied van voorspellende zoektechnologie. Het hebben van de juiste hardware is daarbij cruciaal. Strategisch gezien vaart het bedrijf echter een geheel andere koers.

Cees Links van GreenPeak
30 augustus, 2014

‘NL-investeerders mijden risicovolle bedrijven’

Midden in Utrecht werkt een bedrijf aan een technologie die tien keer meer impact kan hebben dan de introductie van WiFi. De techniek, Zigbee genaamd, ligt aan de basis van het internet of things. De CEO van GreenPeak, Cees Links (57), is niet toevallig ook een van de uitvinders van WiFi.

beacons
4 september, 2014

Ondernemen met beacons

Nu ook luxe goederen steeds meer een commodity worden, neemt de toegevoegde waarde van de bakstenen winkel af. En ondervindt men steeds meer concurrentie van online shops. De inzet van slimme bakens zou dit tij deels kunnen keren, aldus experts. Een Workshop voor retailers en marketeers die techniek niet schuwen.

rattace
5 september, 2014

Internetbureaus lijden aan het hollen-of-stilstaan-syndroom

Onlangs werd bekend dat de winstmarge van de Nederlandse internetbureaus, die al jaren rond de tien procent schommelt, het afgelopen jaar is gedaald naar acht procent. Daarover hoor je overigens niemand klagen. Praten over geld is sowieso een beetje not done. En ongemakkelijk. Want het liefst zijn we van binnen allemaal een kleine Steve Jobs, zo lijkt het: innovatief, tikje rebels en vooral creatief. Waarbij de focus ligt op hogere doelen dan de aardse winst.

ebook
10 september, 2014

Tom is de reddingsboei voor de boekenmarkt

Met groot genoegen zag ik tijdens mijn vakantie dat Tom Kabinet een kort geding van het Nederlands Uitgeversverbond had gewonnen. Voor degenen die ook even weg waren; Tom Kabinet is geen persoon, maar een marktplaats voor tweedehands e-boeken. Een startup van eigen bodem die de uitgeefwereld wel eens ernstig op z’n kop zou kunnen gaan zetten.

04_overshoulderV3
11 september, 2014

Fast Lane: virtueel testrijden in bioscoop

Virtueel racen op een bioscoopscherm met je mobiele telefoon als stuur. Automerk Mazda deed het in Canada om de doelgroep van early adopters kennis te laten maken met de nieuwe Mazda 3. En ze te verleiden tot een testrit.