Emerce Magazine

01_EM138_cover_HR copy

Emerce #138 – maart 2015

In deze editie een interview met Matt Rogers, medeoprichter en VP of Engineering van Nest Labs over de toekomst van slimme apparaten en machine learning. Tevens een achtergrondverhaal over slimme mobiliteit en de impact op de vervoersmarkt. En een feature over de noodzaak van service design. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

shutterstock_171664319
6 maart, 2015

Website retailer wordt advertentiepodium

Steeds meer online retailers willen op hun site advertenties vertonen. Een extra bron van inkomsten die ook andere marktpartijen overwegen nu er voldoende klantdata is vergaard.

shutterstock_171883982
13 maart, 2015

Column: Urgentie is voor ambtenaren slechts een Scrabble-woord

Het is niet zo vreemd dat de overheid altijd pas achteraf reageert op maatschappelijke ontwikkelingen. Wetgeving wordt nu eenmaal pas gemaakt nadat iets zich heeft voorgedaan, niet andersom. En dus mogen we geen wonderen van ons ambtenarenapparaat verwachten. Politici lijken daarentegen wel geïnteresseerd en meer betrokken als het gaat om technologische vooruitgang.

cliff_edge
14 maart, 2015

Land Rover: storytelling met interactieve avonturenroman

The Vanishing Game is een avonturenroman in opdracht van Land Rover. Die op Tumblr tot leven is gewekt met video, een verteller en muziek. Verrijkt met user-generated social media content afkomstig van Land Rover-rijders.

shutterstock_119997055
17 maart, 2015

Column: Verticaal boeren heeft de toekomst

Hoewel het ijskoud is in hartje Chicago groeien in het raamloos pand van Green Sense Farms het hele jaar door gewassen. Afgeschermd van insecten, pesticiden en andere ziektes staan er verticale torens vol kiemen en zaadjes, waarbij het CO2-niveau, de besproeiing, belichting en luchtvochtigheid dag en nacht door computers worden gereguleerd.

shutterstock_235544212
18 maart, 2015

Voorkom betaaldrempels tijdens checkout

Bijna vijftig procent van de online shoppers laat zijn winkelmandje achter tijdens de checkout. Het kost webshops dagelijks duizenden euro’s. Zonde, want door kritisch te kijken naar het ontwerp en de logica van het online afrekenproces kan je makkelijk angst, onzekerheid en twijfel bij de shopper voorkomen.

shutterstock_245733880
20 maart, 2015

Column: Fail fast is allesbehalve een eindstation

Het succes van startende ondernemers wordt vaak als ongrijpbaar en soms als mysterieus afgedaan nu slechts een handjevol startups zich tot een onderneming met enige omvang ontpopt. Wat eveneens opgaat voor nieuwe businessideeën binnen bestaande bedrijven.

screenshot_01
14 maart, 2015

Feature: De groeiende noodzaak van service design

Voor consumenten staan producten of diensten steeds minder vaak op zichzelf. Ze rekenen op aanvullende services die op elk moment van de customer journey waarde toevoegen. Service design zorgt voor het ontwerp van die optimale klantervaring. Zowel bij multinationals als startups wint deze nieuwe marketingvorm razendsnel terrein.

interview
21 maart, 2015

Medeoprichter Nest: ‘Internet of Things is een buzzwoord’

Ruim een jaar geleden werd Google eigenaar van Nest Labs. De overname stelde de oprichters in staat om instant een mondiale speler te worden. Matt Rogers (31), medeoprichter en VP of Engineering, verwacht daarbij weinig hinder van concurrenten. “Onze customer experience is niet te evenaren.”

12183655143_5b0d955bdf_z
28 maart, 2015

Slimme mobiliteit zet vervoersmarkt op z’n kop

Uber heeft wereldwijd de taximarkt onder druk gezet. Van leasemaatschappijen tot transporteurs en verhuizers, ze krijgen stuk voor stuk te maken met concurrenten die dezelfde diensten voor een fractie van de prijs aanbieden. Als opmaat naar nog meer brancheontwrichtende vervoersconcepten.