Emerce Magazine

01_EM140_cover_HR

Emerce #140 – mei 2015

In deze editie een interview met Robert Bohemen, CMO en directielid van de Bijenkorf. Over onder meer multichannel retail en de komst van pure players in de winkelstraat. Tevens achtergrondverhaal over de mogelijkheden van marketing automation. En een feature over kansen Nederland in nieuwe fase e-health. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

shutterstock_264466157
15 mei, 2015

Klantreis is belangrijker dan het kanaal

Steeds meer bedrijven zetten WhatsApp in als klantcontactkanaal. Wie echter om de klant geeft, wacht niet af. En brengt de klantreis pro-actief in beeld met Predictive Intelligent Targeting.

shutterstock_217604671
20 mei, 2015

Column: De gemiste kans van Steve Jobs

Onlangs presenteerde Apple weer recordcijfers: ruim 33 procent meer winst over het eerste kwartaal van dit jaar. Oftewel 13,3 miljard euro, hoppa ‘in the pocket’. Het gaat – mede dankzij de iPhone 6 – hartstikke goed met de vrienden in Cupertino.

Live streaming met Periscope of Meerkat. Wat kan je er als bedrijf mee?
22 mei, 2015

Live streamen met je mobiel

Door de komst van Meerkat en Periscope staat het live streamen vanaf je mobiel ineens erg in de belangstelling. Een ontwikkeling die niet alleen voor consumenten, maar ook voor bedrijven interessant is. Van merkbouw tot mogelijke verdienmodellen. Workshop zet het voor je op een rij.

shutterstock_254919715
27 mei, 2015

Adidas Originals: unieke massaproducten zijn populair online

Op 30 april lanceerde adidas Originals de #miZXFLUX app. Met deze online applicatie kun je de jaren ‘80 adidas ZXschoen aanpassen naar de smaak van de gebruiker. Deze week in ons wekelijkse Social War onderzoek, hoe adidas haar massa producten zeer succesvol uniek maakt voor haar achterban. De succesvolle combinatie van mobile en coproductie.