Deel dit artikel
-

Mentos begint YouTube-wedstrijd rondom Cola-fonteinen

De Amerikaanse vestiging van snoepjesfabrikant Mentos organiseert een videowedstrijd rondom een internethype die om de snoepjes gaat, maar buiten Van Melle om begonnen is. Mentos vraagt snoepjeskopers nu filmpjes te maken van kunstig spuitende Cola-flessen en beloont de beste inzendingen met gratis iTunes-muziek en een jaar onbeperkt snoep.

YouTube-gebruikers keken in nog geen 7 dagen tijd meer dan 35.000 keer naar circa 20 filmpjes van particulieren waarin cola light en Mentos-snoepjes  de hoofdrol spelen. Mentos, een product van de Nederlandse fabrikant Perfetti Van Melle, betaalt een bijna te verwaarlozen bedrag voor deze media-aandacht.

De ingezonden filmpjes dingen mee naar 1.000 gratis iTunes-liedjes of een jaar lang gratis Mentos-snoep. Mentos haakt met de actie handig in op een verschijnsel dat zich buiten de radar van reclame- en mediabureaus ontwikkelde. De kleine hype leverde het bedrijf gratis reclame met een geschatte waarde van enkele miljoenen dollars.

Bij de Mentos Geyser Video Contest worden amateurfilmers gevraagd Mentos-snoepjes in een fles cola te gooien. De twee substanties reageren dermate intensief op elkaar dat de fles leegspuit. Een metershoge straal is moeiteloos te realiseren. Het doel van de geiserwedstrijd is die fontein zo mooi mogelijk in beeld te brengen. Mentos opende een wedstrijdgroep op YouTube. Inzendingen worden gecontroleerd voordat ze online verschijnen. De wedstrijddeuren staan tot eind september open.

Mentos reageert met de actie op een filmpje van Fritz Grobe en Stephen Voltz dat op videosite Revver.com vele honderdduizenden keren werd bekeken. Het tweetal filmde een heus kunstwerk van georkestreerd spuitende cola-flessen. De snoepjesfabrikant probeert de hausse aan belangstelling voor zijn zoetwaren met de wedstrijd te herhalen. De kosten voor het prijzengeld liggen niet boven de 5.000 dollar.

Pefetti Van Melle Nederland was niet bereikbaar voor commentaar

Deel dit bericht

3 Reacties

Oof

Er was al heel snel bekend dat ze met zo een site zouden komen en de site zelf is al minstens 3 weken geleden gelanceerd. (De actie is al bijna afgelopen volgens mij). Maar leuk dat jullie weer van vakantie terug zijn en nu weer aan de slag met nieuws 😉

Marco

Frans Jan Boon

Leuke actie van Pefetti Van Melle, goed gebruik makend van kanalen als YouTube en iTunes. Ze zijn Coca Cola, die negatief reageerde op deze kleine hype en dus blijkbaar de potentie niet inziet, in ieder geval een stap voor.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond