Deel dit artikel
-

Achmea boos over reclameparodie Ditzo

Ditzo is door Achmea gesommeerd abriposters te verwijderen, die onderdeel uitmaken van de landelijke reclamecampagne van de nieuwe internetverzekeraar. Ditzo zou inbreuk maken op het merkenrecht.

Achmea, moedermaatschappij van Centraal Beheer en FBTO, heeft al met juridische stappen gedreigd als Ditzo geen gehoor geeft aan het verzoek, maar de internetverkeraar zal de posters niet verwijderen, aldus directeur Ronald van Lier. "Het is duidelijk dat wij er niet op uit zijn om het merk van Achmea te kopiëren. Integendeel, we willen juist laten zien dat we anders zijn, met een knipoog."

Op de posters meent Achmea het beeldmerk van verschillende verzekeraars te herkennen, waaronder haar eigen, met de tekst ‘Datzo’. Maar Datzo is een fictieve tegenhanger van Ditzo, stelt de internetverzekeraar.

De nieuwkomer uit Zeist claimt zijn flexibele producten samen met consumenten te hebben ontwikkeld. Het assortiment bestaat momenteel uit autoverzekeringen en zal binnen zeer korte termijn uitgebreid worden met schadeverzekeringen voor woonhuis, inboedel en aansprakelijkheid.

Deel dit bericht

8 Reacties

Danny Mekic'

Wat ik mis in het artikel is dat Ditzo een initiatief is van Fortis, dat daarmee voor het eerst het directe verkoopkanaal voor verzekeringen betreedt.

Verzekeringsmarketing

Teun

ditzo.nl zou een stuk fatsoenlijker zijn. lijkt er meer op dat ze agressiever zijn.

Remco van den Laer

Dat ze een beginnende Internet organisatie zijn is wel duidelijk. Is het fatsoenlijk om de markt waarin je je wil begeven af te schilderen zoals dat gedaan wordt op http://www.datzo.nl? Daarnaast is men kennelijk http://www.dit-zo.nl en http://www.dat-zo.nl vergeten te registreren. OHRA speelt daar weer leuk op in en neemt het aardig sportief op. Ben benieuwd met welke aanval Achmea gaat komen. Laten we hopen dat het geen marketing ala telecom, energie of wegenwacht gaat worden….. Daar zit de consument niet op te wachten denk ik. Duidelijkheid, betrouwbaarheid en zekerheid is denk ik belangrijker in deze markt.

Erwin van Asselt

Zo mag Achmea het zich terecht aantrekken dat zij vergeleken wordt met alle grijze tegenhangers. Wel iets om voor jezelf te houden en werk te maken van je (online) propositie. Succes Achmea!

Lena de Ronde

Alsof merkwaarden zo belangrijk zijn voor de consument. Het gaat in essentie om wat je je afnemers beloofd en nog meer dat je doet wat je beloofd en liefst een tikkie meer. Dan komt het vanzelf wel goed met de merkwaarden.Ik prijs elke aanbod dat in samenspraak met de consument is ontwikkeld. Go go Ditzo!

Peter

Hoezo datzo of ditzo fatsoenlijk en vernieuwend? In de huid van een ander kruipen met de logo?s. Zich als verzekeraar voordoen terwijl ze tussenpersoon zijn met Fortis op de achtergrond. Ze wekken de schijn van vernieuwing terwijl een club als Ineas al zo?n 10 jaar geleden met dit concept startte. Dus nieuw is meer een kopie. Wat wel nieuw is, is dat Fortis eindelijk iets met internet doet. Je zult maar een tussenpersoon zijn en jaren lang netjes polissen voor AMEV hebben verkocht en dan nu zo worden afgetekend. Ja, helder is t allemaal niet en nieuw al helemaal niet.

ben rondhuis

Hahaha http://WWW.DIT-ZO.NL te koop!!! en http://www.dat-zo.nl ook.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond