Deel dit artikel
-

Advertentiebedrijf AdLink in de etalage

Het Duitse advertentiebedrijf AdLink staat in de etalage. Het bedrijf wordt, gezien de beurswaarde, op circa 400 miljoen euro gewaardeerd.

Het Duitse United Internet, voor 84 procent eigenaar van AdLink, heeft besloten het bedrijf in de verkoop te doen. Dat meldt de Duitse zakenkrant Frankfurter Algemeine.

Het bedrijf bedient adverteerders met het distribueren van buttons, banners, affiliatelinks en is tevens eigenaar van handelssite Sedo. Op Sedo werd onlangs, bijvoorbeeld, het domein Veiling.nl verkocht. AdLink is actief in 10 Europese landen.

United Internet heeft de Amerikaanse zakenbank Morgan Stanley in de arm genomen om de verkoop van zijn meerderheidsbelang te begeleiden. Dat zou de verkoop aan een Amerikaanse partij vereenvoudigen.

AdLink boekte over de eerste maanden van 2007 een omzet van 159,7 miljoen euro. Dat is een toename van 27 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De winst voor bijzondere lasten steeg met 122 procent tot 35 miljoen euro.

United Internet, hosting- en IT-bedrijf en provider, doet AdLink in de verkoop om de beoogde overname van de Duitse provider Freenet te kunnen bekostigen. United Internet is samen met Drillisch AG aandelen aan het opkopen. United Internet blijft lokaal wel nog actief als advertentiebedrijf, aangezien het halverwege februari nog een minderheidsbelang nam in het Duitse Adition Technologies.

Bron foto: mpr1 (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond