Deel dit artikel
-

Sloggi en Daewoo laten vrouwenbillen online keuren

Autofabrikant Daewoo en ondergoedmerk Sloggi laten vrouwen op Kontest.nl een foto van hun achterwerk plaatsen, die vervolgens door internetters beoordeeld kan worden. De winnaar ontvangt een auto van Daewoo, die door Sloggi is uitverkozen tot auto “met het mooiste bodywork”.

De campagne is ontworpen door het Amsterdamse reclamebureau LaMarque, dat voor Daewoo werkt. “Daewoo merkte dat het zelfstandig moeilijk een jongere doelgroep wist te bereiken. De samenwerking met Sloggi fungeert hierbij nu als breekijzer,” zegt Jeroen Oosterman, branddirector bij LaMarque. Sloggi verkoos de Daewoo Matiz tot auto met “het mooiste bodywork”, iets wat op Kontest.nl nog eens wordt geaccentueerd door de billen van een dame te laten overvloeien in de achterkant van een Daewoo.

Kontest.nl draait om een prijsvraag waarbij vrouwen een foto van hun billen kunnen insturen. Deze worden vervolgens door de bezoekers van de site beoordeeld op een schaal van een tot tien (van “dit wordt niks” tot “top of the bil”). Ook is er een pagina opgenomen met tips voor ‘work-out’, om de billen in een ‘Sloggi-vorm’ te krijgen. Wie de “ultieme Sloggi-fit” heeft en door de bezoekers van de site als hoogste wordt gewaardeerd wint de Daewoo Matiz Sloggi. Een automodel dat al langer op de markt is, maar nu een Sloggi-label heeft gekregen.

De communicatie zoals die nu online gevoerd wordt past meer bij de manier waarop Sloggi zich al enige tijd profileert, onder meer op billboards, dan bij de communicatie van Daewoo. “Sloggi wilde heel graag,” zegt Oosterman. “Bij Daewoo is nog wel even getwijfeld. De site heeft ook een sterke Sloggi-uitstraling gekregen, wat niet betekent dat Daewoo er niet trots op is. Ze hebben te maken met een netwerk van dealers die bezwaren zouden kunnen maken, bijvoorbeeld in christelijke gebieden zoals Ede.”

Sloggi en Daewoo hebben een disclaimer geplaatst waarin ze zeggen niet verantwoordelijk te zijn voor schending van het copyright op de foto’s. Ook staat erin dat de foto’s gebruikt zullen worden in advertenties voor de campagne. Via de site worden ook enkele persoonlijke gegevens verzameld, waaronder adres en e-mailadres. Ook staan enkele aanvullende opties standaard aangevinkt, zoals de mogelijkheid voor inzenders om zich via e-mail door fans te laten benaderen. Oosterman: “Iemand die daar echt problemen mee heeft kan ze uitzetten.”

Een week na de lancering hebben 460 vrouwen een foto van hun achterwerk ingestuurd, aldus Oosterman. Hij vertelt dat er per dag vijfduizend bezoekers zijn. Volgens Oosterman zijn er inmiddels 28 exemplaren van de Daewoo Matiz Sloggi verkocht. Of dat volledig te danken is aan de site is de vraag. “Feit is dat er alleen een advertentie in de Telegraaf heeft gestaan en er enkele promotieteams de straat op zijn geweest voor Kontest.nl. De echte campagne moet nog beginnen.” Op 11 mei zal Daewoo drie miljoen exemplaren van een brochure/folder verspreiden in Nederland, daarin zal ook aandacht besteed worden aan Kontest.nl, aldus Oosterman. De prijsvraag op de site duurt tot eind mei.

Deel dit bericht

11 Reacties

RR Nederhoed

De pagina komt op mij over als een slechte kopie van amihotornot. Is dit gemaakt door het neefje van Sloggi? Privacy? Wat is dat?Namen van de meisjes staan gewoon bij de foto. Een paar keer kwam er zelfs een geboortedatum voorbij. Is dat netjes? Of heeft Sloggi zelf wat dames bedacht om het een beetje op gang te krijgen?

Erik V

De auto en de dames hebben een lekker kontje. Die link is gemaakt. Koplampen, kunnen we daar iets mee? Wellicht doet Sloggi ook in leuke topjes. Kan weer leuk samengaan met een Daewoo Cabrio als die bestaat. Gegarandeerd sitebezoek (van veel heren). Smaakvolle reclame, vooral die dame die de auto staat te poetsen. Ben benieuwd wat voor soort dames gaan voor het kansje om die auto te winnen. Kan me d'r wel een voorstelling van maken. Van Sloggy verbaasd het me niet. Van Daewoo wel.

saskia

Niet te geloven! De schijnbare relatie tussen auto's en (mooie) vrouwen is natuurlijk heel oud, maar dat een modern automerk zich gratis foto's laat toezenden van konten van tienermeiden gaat natuurlijk wel heel erg ver. En waarom niet ook jongens-/mannenkonten? Anno 2004 zou je toch wat meer mogen verwachten. En daarbij, wat willen ze eigenlijk zeggen? Dat alleen een lekker strak kontje een Matiz verdient? Tjonge jonge..

ixchll

Ik moet er niet aan denken om in een auto te rijden die gerelateerd is aan een achterwerk van een ander. bah! Op een mannenkont kan je trouwens toch veel beter bouwen, stuk steviger over het algemeen.

ElMariachi

Het is wel een hele lelijke auto die Matiz maar de billen in de advertenties van Sloggi zijn altijd wel goed gekozen… vreemde mix maar wellicht dat de Sloggi doelgroep de Matiz wel een mooie auto vindt. De huidige actiemechaniek klopt gewoon niet met de merk-waarden van de gezamenlijke merken: nu gaan ze mannen laten stemmen op de billen van de mogelijke winnares van de Matiz? Waarom laten ze de mannen niet de top 5 Sloggi modellen uitkiezen die Sloggi dan in de advertenties zet en dat deze actie door Matiz wordt gesponsord? Laat Sloggi een road-show organiseren en stuur de kandidates in een Matiz het land in om stemmen in te zamelen… dan heb je in ieder geval een items op SBS te pakken: en dat is nog eens een Deawoo publiek!  

Augusto Apracino

Ik heb eens gevote (+/-30 keer) en ik kom Karin Roemer al 2x tegen.Ook andere kom ik vaker tegen.(E. Roest; Ze is geboren op 4/7/1980 Haar conferctiemaat is M)Kortom lang geen 460 meiden die zich hebben laten exploiteren.En eigenlijk is dat maar goed ook.What's next: Sloggi/Daewoo girls go wild video?

simone brummelhuis

Er staat deze dagen ook een foto met mannenbillen op de voorpagina van alle kranten, was nogal veel verontwaardiging over, werkt Sloggi ook samen met Bush?

A De Moor

wannabe markting noem ik dit –> REEF doet dit al jaren met hun Miss REEF

Anders Floor

Ik vind deze joint promotion niet zo vreemd, eerlijk gezegd. Daewoo moet zich na het faillissement toch weer opnieuw positioneren in de markt, en dat ze via een tongue-in-cheek een jonge doelgroep proberen te bereiken, ja, nou, succes zou ik zeggen. Wel ben ik het met ElMariachi eens dat het actiemechanisme merkwaardig is: het keur-een-kont is toch vooral iets voor mannen, terwijl het enkel vrouwen zijn die een prijs kunnen winnen. Ik ben dan ook benieuwd of de bezoekersaantallen te danken zijn aan het kontest-concept, of vooral aan de campagne die er voor wordt gevoerd? Ik moet wel toegeven, op de Nederlandse weblogs staan vrij veel verwijzingen naar kontest, iets waar de meeste actie-sites jaloers op zijn.  Dat er 28 Daewoo Matiz Sloggi zijn verkocht danzij de site, lijkt me echter weer erg sterk. De hele site bevat niet eens een link naar Daewoo, laat staan dat je er het adres van de dichtstbijzijnde dealer kan vinden. Bezoekers die geïnteresseerd raken in de Matiz, lopen dood op de blote-billen-site. Dit totale gebrek aan follow-through is toch tamelijk onbegrijpelijk. Bij de technische uitwerking van de (front-end van de) site passen slechts 2 woorden: dramatisch slecht. De homepage is ruie en halve MB groot, terwijl het niet groter dan 60-70 kB had hoeven zijn! Zelfs in tijden van breedband kun je dat niet maken. Pagina's met slechts 6, 7 afbeeldingen zijn om onverklaarbare redenen bovendien zodanig in stukken geknipt dat per pagina rond de 100 stukjes afbeelding van de server opgehaald moeten worden. Het duurt eeuwen voordat iets binnen is. De verhalen over het aantal hits zullen straks ongetwijfeld triomfantelijk zijn, maar het is een staaltje amateurisme dat ik in lange tijd niet ben tegengekomen. Ook zou het handig zijn geweest wanneer er een manier geboden zou zijn om te voorkomen dat foto's vervormd worden: niet iedereen heeft een vierkante foto van zijn kont voorhanden. Overigens, RR's opmerkingen over privacy kan ik niet plaatsen. Je kunt exact aangeven welke gegevens je wel, en welke je niet op de site wil laten zien. Dan toch aan komen zetten met privacy dit en privacy dat, is gewauwel van de bovenste plank. Dan stuur je je foto toch niet in?

Hoekstra

In één woord: Ranzig.

sjaak

Ik vind het wel wat hebben.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond