Deel dit artikel
-

Eigen vereniging voor viral marketeers

Viral marketeers hebben sinds vorige week een eigen vereniging. Naam van de vereniging is Viral & Buzz Marketing Association (VBMA). De vereniging staat open voor nieuwe leden en heeft viral marketeers uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland al aan zich weten te binden. Er heeft zich nog geen Nederlands bureau aangesloten bij de VBMA.

Met de oprichting van de VBMA hopen viral marketeers erekenning te krijgen voor wat ze doen en erop te wijzen dat viral marketing een serieus onderdeel is van de marketing mix.

“Viral- en buzz marketing zijn niet nieuw, maar het gebruik ervan begint steeds evidenter te worden vooral nu traditionele marketingcampanges steeds minder effect hebben. We hebben met soortgenoten verschillende Europese landen over de behoefte om een verening op te richten om viral- en buzzmarketing geaccepteerd te krijgen in traditionele marketingkringen,” zegt Justin Kirby, directeur van bureau DMC en viral marketing expert tegen Digital Bulletin.

Bureaus die zich inmiddels hebben aangesloten zijn GD&SM Advertising uit de Verenigde Staten, VM-People uit Duitsland, GoViral uit Denemarken, KetaKeta uit Israel en Spheeris uit Frankrijk. Het best is het Verenigd Koninkrijk vertegenwoordigd met DMC, cpd-travissully, Cake, the Viral Factory, meme digital en Maverick Media.

Nederlandse interesse is er nog niet echt. “Op dit moment zien wij geen reden om ons aan te sluiten bij de VBMA. Misschien denken we daar over 2 of 3 maanden wel heel anders over,” zegt Alex Stil van Reddion, een bureau dat veel doet met viral marketing.

Onlangs werd ook al de Word of Mouth Marketing Association (WOMMA) opgericht , de vereneging voor mond-tot-mond reclame. Deze zou hetzelfde nastreven als de VBMA: meer erkenning. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond