Deel dit artikel
-

Essent: ‘Groot verkoopsucces door social media’

[VIDEO] “Met Sven Kramer hebben we onze eerste grote ervaring opgedaan met social media. Het voegt veel toe aan het verkoopsucces”. Paul Boehlé gaat in dit video-interview in op de acties van Essent rondom de laatste Olympische Spelen.

“Via Hyves konden mensen foto’s uploaden, die wij vervolgens op drukbezochte plekken in Vancouver ophingen. Twitter en ander social media helpen bij de bekend van onze Sven-actie. Het aantal Sven-fans is daardoor gegroeid tot boven de 200.000”.

Dat zegt Boehlé, manager External Relations bij Essent, in dit video-interview met Ronnie Overgoor tijdens de Nationale Marketingdag die gisteren in Nieuwegein werd gehouden.

“We hadden geen gezicht op onze sponsoractiviteiten. Die bleken daardoor lastig te activeren. Dat gaat met een gezicht veel beter. De bekendheid neemt toe, het imago werd beter. Met sales hebben we echter nog een weg te gaan”, aldus de openhartige communicatiebaas.

Hij raakt ook aan het nu zeer actuele thema ambush marketing, de ondermijnende tactiek die Bavaria tijdens het WK uithaalde tijdens de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal in Zuid-Afrika. “Dat is een heikel thema. Het verhaal heeft twee kanten. Ambush activiteiten zijn succesvol, maar de instellingen die je sponsort zijn deels afhankelijk van het sponsorgeld. Als een sponsor zegt dat hij beter kan geen ambushen dan loopt een organisatie de kans dat evenement niet kan draaien”.

Deel dit bericht

4 Reacties

Alex O Neill

De titel van dit artikel doet vermoeden dat er een "best practise" wordt besproken. Echter, de video gaat voornamelijk over ambush marketing ipv. social media. Daarom zeer matig artikel. De volgende keer graag meer concrete inhoud over social media.

Matthijs van Engelen

Er is grote behoefte aan concrete casebeschrijvingen over succesvolle toepassingen van social. Jammer dat die hier ontbreekt.

Martijn Laar

Weer een mooi voorbeeld van het succes van social media. Uit het marketingtrendonderzoek van Berenschot blijkt dat deze trend ook dit jaar weer op nummer 1 staat en dat de social media zich aan het ontwikkelen zijn van communicatie naar distributiekanaal.  Uitdaging aan allen : wie komt met de eerste aantoonbaar succesvolle BtB toepassing van sociale media? Het hele trendonderzoek is overigens te vinden op http://www.berenschot.nl/onze_expertise/portfolio_abc/portfolio_abc/strategie_marketing/marketing/publicaties/virtuele_map/marketing_trends/

Matthijs van Engelen

@Martijn:Idd een uitdaging. Ik heb geen cijfers, maar het lijkt mij dat m.n. bij mediabureaus daar wel voorbeelden van zijn te vinden. Thanks voor de Berenschot-link.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond