Deel dit artikel
-

Verzekeraar Allianz vertienvoudigt online budget

De internationale financiële dienstverlener Allianz schroeft het online marketingbudget aanzienlijk op, ten koste van de reclameuitgaven bij kranten en tijdschriften.

In de komende jaren gaat Allianz een kwart van zijn marketingbudgetten uitgeven bij  online media. Nu is dat hooguit 2 à 3 procent.

Volgens Christian Deuringer, baas Global Brand Management, is de reden voor die verschuiving eenvoudig: als een kwart van de Allianz-klanten zich online beweegt, moet ook 25 procent van de reclame op het web te zien zijn.

Dat zei Deuringer gisteren tijdens zijn presentatie op het Duitse online congres Dmexco in Keulen.

Het is niet duidelijk hoe groot het online budget in absolute getallen wordt.

Het grootste deel van de online bestedingen gaat naar display-reclame, zoals banners, maar het bedrijf zoekt ook redactionele samenwerkingsverbanden.

Allianz is een van oorsprong Duits bedrijf dat wereldwijd opereert. De omzet over de eerste zes maanden van 2010 bedroeg 56 miljard euro, een plus van 12 procent ten opzichte van 2009 (PDF). Het bedrijf is in Nederland actief op de zakelijke en consumentenmarkt.

Deel dit bericht

1 Reactie

Arjan

Gaat het hier om 25% van hun marketing- of van hun reclamebudget? Als je de redenering van Deuringer volgt, zou 90% van het budget online moeten dus dat is geen goede argumentatie. Blijft over dat we graag zien dat online budgetten worden verhoogd omdat je daar je marketing euro's veel gerichter kunt besteden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond