Deel dit artikel
-

Smulweb opent nieuwe webwinkel

In de nieuwe volledig geïntegreerde online shop kunnen bezoekers van Smulweb ingrediënten voor recepten direct online bestellen.

Smulweb uitgever Younity Media is hiervoor een samenwerking aangegaan met NFR online food retail, onder andere bekend van online supermarkt Smaak.nl en online specialiteiten eetwinkel Culinaire Versmarkt.

NFR-oprichter Frank van Oirschot was eerder onder andere oprichter van onder meer het Amsterdamse internetbureau NetlinQ, social media uitgever Red Chocolate en second screen entertainment specialist Ex Machina gaming.

De overeenkomst van Smulweb en NFR heeft als doel bezoekers van smulweb de mogelijkheid te bieden ingrediënten te bestellen voor de gerechten op smulweb.

“Hiervoor een is een white label shop van NFR ontwikkeld binnen het platform van Smulweb met een selectie van gerechten die bestelbaar zijn”, aldus Van Oirschot. Op korte termijn zullen deze gerechten ook geïntegreerd worden de algehele database. Dat betekent dat bezoekers, bij het zoeken naar een recept, ook recepten te zien krijgen waarvoor de boodschappen direct te bestellen zijn. “Al met 0,1 procent conversie, krijgen we het met de bezoekcijfers van Smulweb flink druk.”

Voor de inkomsten uit de samenwerking is een verdeelsleutel opgesteld. Over de exacte verdeling doet Van Oirschot geen uitspraak. “De levensmiddelenmarkt is er een van kleine marges. Die kleine marges verdelen we eerlijk.” Op dit moment is er ook een aantal intentieverklaringen met andere partijen voor een soortgelijke samenwerking. “Dan moet je denken aan mediabedrijven en partijen die hulp bieden bij gezonder eten en afvallen.”

Voor Smulweb is deze stap onderdeel van een strategie om op steeds meer manieren haar leden te inspireren en diensten aan te bieden. Met de nieuwe winkel op de website, de app’s en het deze week verschenen print magazine versterkt Smulweb in hoog tempo haar propositie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond