Deel dit artikel
-

Bundles opent webwinkel

Bundles opent een webwinkel om Nederland aan de ‘intelligente’ wasmachines en drogers te helpen. Het bedrijf hoopt dit jaar 1.000 nieuwe wasmachines in circulatie te brengen, niet via verkoop maar verhuur.

Door machines te verhuren en de consumptie van energie, water en wasmiddel te monitoren wil Bundles de consument schoner en duurzamer laten huishouden. De wasmachines en drogers worden na verbruik gerecycled en voor iedere verbruikte liter water wordt er een gedoneerd aan een goed doel.

De start-up haakt in op een veranderende mentaliteit waarbij vooral jongeren geen apparaten maar willen bezitten, maar die net zo lief huren.

Afgelopen jaar werd het concept getest. Bij zo’n 25 huishoudens draait het systeem nu. Tussen de wasmachine en de muur zit een ‘buddy’ die het energie- en waterverbruik meet en adviezen kan geven voor zuiniger verbruik.

Met groeigeld van Stichting Doen, Miele Nederland en twee particuliere investeerders wil Bundles dit jaar iedere maand 100 wasmachines aan de man brengen. Heel 2015 moeten dat er duizend worden, een aantal dat goed te realiseren moet zijn aangezien er jaarlijks 600.000 nieuwe apparaten worden gekocht in Nederland.

Directeur Marcel Peters gaat in de komende maanden online adverteren bij productvergelijkers om zijn wassers en drogers aan de man te brengen.

De webwinkel is gemaakt met Flashpoint, Solon Legal en Heldergroen.

Foto: Phil Long (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond