Cadeauservice Wrapp start in Nederland

6510934443_8bd2942b79
Pagina tools
NIEUWS - 16 april 2012 14:02

Wrapp staat op het punt zijn cadeauservice in Nederland te lanceren. Gebruikers van Facebook kunnen zo kadobonnen van bekende merken aan hun vrienden geven via de profielensite. Winkeliers kunnen er het verkeer naar hun bakstenen winkel mee vergroten.

Nederland zal na Zweden, Engeland en Noorwegen het vierde land zijn waar Wrapp van start gaat. Country manager Mariolein van der Plas treft daar nu de voorbereidingen voor op het hoofdkantoor. Wrapp is het volgende exportproduct waarmee Zweden zich prominent op de hitlijst voor Europese e-commercebedrijven wil vestigen.

De exacte datum van de lokale lancering staat nog niet vast, al zal die wel binnen enkele weken plaatsvinden.

Wrapp werkt net als concurrent Dropgifts. Consumenten melden zich bij de dienst aan met hun Facebookprofiel. Zo ziet het bedrijf direct wanneer vrienden en bekenden jarig zijn. De gebruiker krijgt een menu voorgelegd met beschikbare cadeaubonnen die een x-waarde in euro’s vertegenwoordigen. Die bon kan gratis worden weggeven, maar een Facebookvriend of een vriendengroep kan het bonbedrag ook groter maken en geld storten. Wanneer de ontvanger de krijgt, verschijnt een berichtje daarvan op zijn Facebookpagina.

Retailers betalen een vergoeding om de bon te mogen weggeven. Daarnaast verdient Wrapp geld wanneer een vriendengroep besluit het bonbedrag te verhogen.

Van der Plas stelt: “Sinds de lancering van Wrapp in november 2011 hebben ongeveer 160.000 m
ensen hun vrienden al meer dan 1,3 miljoen bonnen cadeau gedaan. Die zijn besteed bij meer dan vijftig aangesloten retailers. Zij rapporteren dat de waarde van de aankopen die ermee worden gedaan gemiddeld tenminste vier tot zes keer de waarde van de cadeaubon bedragen.“

De landenbaas heeft contracten met globale en enkele lokale spelers. De namen houdt ze tot de lancering voor zich.

De namen achter Wrapp zijn door de wol geverfde ondernemers op internet en in retailland. Onder hen de voormalig CEO van H&M, de oud-CTO van Spotify en hooggeplaatsten van Rebtel en Groupon Zweden.

Niklas Zennström investeerde begin dit jaar met Greylock Partners van Reid Hoffman vijf miljoen dollar in het bedrijf, nadat zijn Atomico Ventures vorig jaar voor een vergelijkbaar bedrag alleen participeerde. Met het geld wordt de internationale expansie gefinancierd naar landen als Nederland, Amerika, Duitsland, Frankrijk, Finland, Denemarken en Taiwan.

Foto: asenat29 (cc)

Meer over:

E-commerce, Facebook, Social media, Wrapp

Reactie plaatsen

Whitepapers

Meer whitepapers